عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از وزارت بهداشت به عنوان متولی حوزه سلامت نام برد و خواستار نظارت بیشتر این وزارتخانه بر نحوه توزیع دارو در کشور شد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از وزارت بهداشت به عنوان متولی حوزه سلامت نام برد و خواستار نظارت بیشتر این وزارتخانه بر نحوه توزیع دارو در کشور شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمدحسین قربانی عملکرد وزارت بهداشت، درباره کنترل وضعیت دارو را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: به طور حتم بخشی از مشکلات بیماران در تأمین داروهای خاص به‌علت سوء مدیریت مسئولان این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه متأسفانه عملکرد مسئولان حوزه سلامت شفاف نیست، افزود:‌ هم‌اکنون جریانهایی در وزارت بهداشت، در حال فعالیت هستند که مانع بهبود وضعیت سلامت می‌شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه استفاده از مدیران لایق و توانمند باید در دستور کار وزارت بهداشت، قرار گیرد، تصریح کرد:‌ بزرگترین نقص این وزارتخانه نبود مدیران کارآمد و متخصص است.

قربانی با انتقاد از وضعیت توزیع داروهای خاص در کشور، گفت: متأسفانه بیماران برای به دست‌ آوردن برخی از داروها باید مدت و هزینه‌ زیادی را صرف کنند که این موضوع با عدالت در سلامت فاصله طولانی دارد.

وی با اعلام اینکه در گذشته نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و هلال احمر عملکرد خوبی از بیماران خاص و صعب العلاج داشتند، یادآور شد: اما هم‌اکنون این حمایتها از این افراد برداشته شده و این موضوع موجب تشدید فشار بر دوش مردم شده است.

قربانی با بیان اینکه طی چند سال اخیر در حوزه دارو سوء استفاده‌کنندگان زیادی فعالیت دارند٬ افزود: بطور حتم مسئولان باید از فعالیت چنین افراد و گروههایی جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت، به عنوان متولی حوزه سلامت باید نظارت خود را بر توزیع دارو در کشور بیشتر کند، افزود: واقعیت آن است که نمی‌توان با شعار و برنامه‌های غیرکارشناسی از بروز مشکل در این حوزه جلوگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha