جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 70560
سلامت نیوز: شما می‌توانید لبخندی فریبنده داشته باشید. اما گاهی گذشت زمان و افزایش سن ممکن است بر زیبایی لبخند شما تأثیر بگذارد. چین و چروک اطراف دهان، زرد شدن دندان‌ها، نازک شدن لب‌ها و... اما از طرف دیگر راهکارهای خانگی سفیدکردن دندان و از بین بردن چین و چروک‌ها (از راهکارهای تخصصی که بگذریم)، بسیار فراوان شده‌اند. درباره این راهکارها در این مقاله اطلاعات بسیار مفیدی به شما خواهیم داد. علاوه بر این، توصیه‌های دندانپزشکان و آرایشگران را برای داشتن لبخندی زیبا به شما انتقال می‌دهیم.

معجزه كاهش وزن با موسیقی


دانشمندان می‌گویند گوش دادن به موسیقی، سیگنال‌هایی را به ماهیچه‌ها و عضلات بدن می‌رساند كه باعث تقویت و نشاط آنها می‌شود. موسیقی مربی شخصی شماست و به شما كمك می‌كند تا سخت‌تر تلاش كنید و با انرژی‌تر ورزش كنید، فقط كافی است كه امتحانش كنید.
  موسیقی كمك می‌كند تا گام‌های موزون‌تر و موثرتری بردارید. تحقیقات نشان می‌دهند كه هرچه موسیقی انتخابی‌تان تندتر باشد، با قدرت و نیروی بیشتری حركت می‌كنید.
  موسیقی به شما انگیزه می‌دهد تا به ورزش كردن ادامه دهید.
تحقیقات زیادی در این زمینه به انجام رسیده و ثابت شده است كه گوش دادن به هر نوع موسیقی باعث می‌شود مدت زمان طولانی‌تری روی تردمیل بمانید، مسافت بیشتری را بدوید و زمان بیشتری ورزش كنید ولی وقتی كه موسیقی انتخابی‌تان تندتر می‌شود انگیزه بیشتری پیدا می‌كنید تا بیشتر ورزش كنید، به هر حال برخی از انواع موسیقی‌ها شما را بیشتر به حركت كردن وا می‌دارند. در ضمن استفاده از برخی كلمات و جمله‌ها در ترانه‌هایی كه گوش می‌دهید نیز به شما انگیزه بیشتری می‌دهند مثلا موسیقی كه در آن من باور دارم تكرار می‌شود به‌طور ناخودآگاه از نظر روانی روی شما نیز اثر می‌گذارد و باور شما را تقویت می‌كند.
  موسیقی باعث می‌شود احساس كنید كارها راحت‌تر انجام می‌شوند:
گاهی اوقات انجام برخی كارها به نظر دشوار می‌رسد و به پایان رساندن آنها دشوارتر است. تحقیقات نشان می‌دهند كه موسیقی می‌تواند میزان نیروی به كار گرفته شما را افزایش دهد و در برابر احساس خستگی و تنبلی سدی ایجاد كند و فشارهای معمولی در اثر انجام كارها را كاهش دهد.
  موسیقی به شادی بیشتر شما كمك می‌كند.
  موسیقی لبخند به لب‌های‌تان می‌آورد. وقتی كه در حین پیاده‌روی كردن در كنار دریا، در پارك و در هر جای دیگر موسیقی مورد علاقه‌تان را گوش می‌دهید، حال و احوال خوبی پیدا می‌كنید.
 

رسیدگی به لب‌ها

پوستی که اطراف دهان و دندان‌ها را احاطه کرده به اندازه خود دندان‌ها در زیبایی مؤثر است. پوست لب مانند پوست سایر قسمت‌های بدن احتیاج به ضد آفتاب با SPF  بالا دارد.
اشعه ماورا بنفش برای پوست لب مضر است و ممکن است باعث تورم، قرمزی، چروک، خشکی لب‌ها و حتی سرطان شود. هر چند سرطان لب بسیار نادر است، اما اگر اتفاق بیفتد، خیلی سریع به غدد لنفاوی منتقل می‌شود.
برای حفاظت از لب‌های‌تان می‌توانید از کرم‌ها و محافظ‌های مخصوص لب استفاده کنید.
برای از بین بردن چروک‌های دور لب از کرم‌های ضد چروک قوی به مدت هشت هفته استفاده کنید و اگر نتیجه‌ای نگرفتید، به متخصص پوست مراجعه کنید.
ممکن است پزشک برای از بین بردن خطوط بسیار عمیق اطراف دهان شما آمپول‌هایی را تزریق کند. گاهی بعضی پزشکان از بوتاکس استفاده می‌کنند.

آرایش


پخش شدن رژلب در اطراف دهان و گاهی روی دندان‌ها از اولین نشانه‌های بالا رفتن سن است. به منظور جلوگیری از این اتفاق، قبل از آرایش، اطراف لب‌های‌تان را با یک کانسیلر مناسب بپوشانید (با انگشت خود به صورت ضربه‌ای آن را اطراف دهان خود بمالید). بهتر است از کانسیلری استفاده کنید که دارای ذره‌های براق باشد. سپس پودری براق به آن ناحیه بزنید. همچنین بهتر است رژلب را با قلم‌مویی باریک به لب‌های‌تان بزنید. قلم‌مو تسلط و دقت شما را افزایش می‌دهد. از رژلب‌هایی به رنگ روشن استفاده کنید. هر چه رنگ رژ لب کدرتر باشد، زردی و کثیفی دندان‌های شما نیز نمایان‌تر می‌شود؛ اما رنگ‌های روشن و براق درست برعکس عمل می‌کنند. می‌توانید از رنگ‌هایی مانند صورتی، هلویی یا قرمز گوجه‌ای استفاده کنید.از رژلب‌های مات و سفت یا حتی مات و براق بپرهیزید؛ به‌خصوص زمانی که با خط لبی پر رنگ نمایان‌تر شده است. این نوع آرایش لب، سن شما را بالا می‌برد. اگر می‌خواهید از خط لب استفاده کنید، بعد از اینکه رژلب را روی لب‌های‌تان زدید، خط لبی همرنگ رژلب‌تان دور لب‌های خود بمالید.
 

سفید کردن دندان‌ها


اساسی‌ترین گام برای داشتن لبخندی زیبا، سفید کردن دندان‌هاست. در درمان‌های تخصصی، مانند استفاده از لیزر یا روکش یا بلیچ کردن دندان‌ها، تغییرات بسیار محسوس و قابل توجه هستند، اما در عین حال قیمت آنها نیز بسیار بالاست. اما اگر وضعیت دندان‌های شما خیلی هم وخیم و حاد نیست، می‌توانید از محصولات سفیدکننده معمولی استفاده کنید. محصولات سفیدکننده خانگی نیز مانند سفیدکننده‌های دندانپزشکی، ملکول‌های لک‌های دندان را با هیدروژن پیروکسید، اکسیده می‌کنند. البته تأثیر این سفیدکننده‌ها از سفیدکننده‌های دندانپزشکی کمتر است.

رعایت بهداشت دهان و دندان


مراقبت از دندان و نتایج آن شاید سخت و خسته‌کننده باشد، اما رعایت بهداشت دهان و دندان اولین اقدام ضروری برای داشتن لبخندی زیباست. دندا‌ن‌های شما عنصر غالب یک سوم پایینی صورت شما هستند. فرسوده و جابه‌جا شدن دندان‌ها با افزایش سن و ایجاد چین و چروک در پیشانی و گونه‌ها بی‌ارتباط نیست. خراب شدن هریک از دندان‌ها یا از دست دادن آنها شرایط را بدتر می‌کند. علاوه بر آنچه می‌دانید (دست‌کم روزی دو بار مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و هر چند وقت یکبار مراجعه به دندانپزشک)، نکات دیگری هست که بهتر است آنها را رعایت کنید:
  دهان‌تان را بعد از هر وعده غذایی بشویید: همیشه بعد از هر وعده غذایی دهان خود را بشویید؛ به‌خصوص اگر از غذایی اسیدی استفاده کرده‌اید.   شستن دهان با آب یا حتی نوشیدن آب باقیمانده غذا در دهان را از بین می‌برد و احتمال لک یا خراب شدن دندان کاهش می‌یابد.   آدامس بدون شکر بجوید: با افزایش سن غدد بزاقی شما کوچک‌تر می‌شوند و بزاق کمتری تولید می‌کنند. تولید بزاق فرایندی کاملاً طبیعی است و با کاهش میکروب‌های دهان از خراب شدن دندان‌ها جلوگیری می‌کند. اما جویدن آدامس جریان بزاق دهان را دوباره به راه می‌اندازد.   لثه‌های‌تان را هم نخ دندان بکشید: علاوه بر دندان‌ها، لثه‌های‌تان را هم نخ دندان بکشید. باکتری‌ها و پلاک‌ها بین حفره‌ها گیر می‌کنند و باعث تورم لثه و خرابی دندان‌ها می‌شوند.   اگر دندانی را قبلا پر کرده‌اید، از پزشک‌تان بخواهید آنها را هر چند وقت یکبار چک کند: هر دندانی که قبلا پر شده است، بالاخره روزی باید دوباره پر شود. نقره و ترکیب جیوه و سایر عناصر حدود 10 تا 20 سال عمر می‌کنند؛ در نتیجه اگر شما دندانی را در زمان کودکی‌تان پر کرده‌اید، احتمالا باید دوباره آن را پر کنید.    پر کردن دندان هر چند وقت یکبار از خراب شدن آن جلوگیری می‌کند و نیاز به ایمپلنت و روت کانال را کاهش می‌دهد.
  اگر دندان‌های شما به مرور زمان جابه‌جا شده‌اند، آنها را ارتودنسی کنید: با افزایش سن، فک و دندان‌ها جابه‌جا می‌شوند که اگر به این تغییر رسیدگی نشود، در چهره تأثیر بدی خواهد گذاشت. بزرگ‌ترها می‌توانند از سیم‌های نامرئی یا سیم‌هایی که پشت دندان کار گذاشته می‌شود، استفاده کنند.
 

فرقی نمی‌کند دندان‌های‌تان را با خمیردندان، چسب مخصوص یا دهانشویه سفید کنید؛ با هیچ یک از این روش‌ها آسیبی به دندان‌ها نمی‌رسد. اگر در طول استفاده از محصول دندان شما حساسیت نشان داد، به پزشک مراجعه کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه شود، این است که این محصولات برای سفید کردن روکش دندان یا دندان‌های مصنوعی طراحی نشده‌اند.
منبع:‌دنیای زنان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha