سلامت نیوز: بر اثر نقص فنی و برخورد یک دستگاه خودروی خدماتی با محل استقرار زائران ایرانی در فرودگاه جده، دو زائر در دم جان سپرده و دو زائر نیز مجروح شدند.
به  گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، عصر روز گذشته بر اثر برخورد یک‌دستگاه ماشین خدماتی به علت نقص فنی با محل استقرار زائران ایرانی که در سالن ترانزیت فرودگاه جده آماده رسیدن اتوبوس برای سوار شدن به هواپیمای سعودی شماره 2842 و عزیمت به خاک جمهوری اسلامی ایران بودند، دو زائر در دم فوت کرده و دو زائر دیگر زخمی شدند.

براساس گزارش‌های اولیه، خانم‌ها پری ارفع 78 ساله و زهرا آتش‌زای 61 ساله از تهران، متأسفانه بر اثر این سانحه فوت کرده و خانم طاهره شادکام و هادی رئیسی، از مجروحان این حادثه، بلافاصله به بیمارستان سعودی اعزام شدند.

به گفته غلامرضا رضایی، نماینده سازمان حج و زیارت در عربستان، مقامات وزارت حج عربستان و مسئولان خطوط هوایی سعودی طی تماس‌هایی، ضمن ابراز تأسف شدید از حادثه پیش آمده، قول دادند نسبت به پیگیری علت این موضوع اقدام کنند.

وی گفت: نماینده خطوط هوایی و وزارت حج عربستان، پیگیر درمان و مداوای مجروحان حادثه هستند، همچنین موضوع حادثه به مقامات کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده منعکس شده و انتظار می‌رود که در اولویت این موضوع را پیگیری کنند.

نماینده سازمان حج و زیارت در مکه مکرمه یادآور شد: مباحث قانونی احقاق حقوق زائران از سوی سازمان حج و زیارت و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده پیگیری خواهد شد و طبق روال قانونی پیگیری این موضوع ادامه دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha