رئیس فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس، در بیان اولویت‌های زیست‌محیطی سال جاری کشور، گفت: تصویب سند جامع زیست محیطی، افزایش اعتبارات و رفع سوء ‌مدیریت‌ها مهم‌ترین اولویت‌های زیست‌محیطی کشور در سال آینده است.

سندجامع،اولویت زیست محیطی کشور
سلامت نیوز: رئیس فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس، در بیان اولویت‌های زیست‌محیطی سال جاری کشور، گفت: تصویب سند جامع زیست محیطی، افزایش اعتبارات و رفع سوء ‌مدیریت‌ها مهم‌ترین اولویت‌های زیست‌محیطی کشور در سال آینده است.

محمدرضا تابش در گفت وگو با خانه ملت، در مورد مهم‌ترین اولویت‌های محیط زیستی کشور در سال جاری، تصریح کرد: تدوین استراتژی و راهبرد جامع محیط زیستی یکی از اولویت‌هایی است که در سال جاری مسئولان باید به آن اهتمام جدی داشته باشند.

نماینده مردم یزد و اردکان در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: در سال جاری باید برای تدوین و تصویب سند ملی محیط زیست تلاش جدی شود زیرا در سال گذشته زیست بوم کشور از نبود برنامه‌ای جامع آسیب‌های جدی دیده است.

وی با بیان اینکه کمبود اعتبارات از جمله دغدغه‌ها و مشکلاتی بود که در سال گذشته محیط زیست با آن روبرو بود، ادامه داد: این در حالی است که در لایحه تقدیمی دولت به مجلس برای بودجه سال ۹۲، نه تنها بودجه سازمان حفاظت محیط زیست افزایش نیافته بلکه این اعتبار نیز کاهش یافته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه طرح‌های زیست‌محیطی  نیازمند اعتبار هستند، گفت: هم‌اکنون به دلیل کمبود اعتبارات در حوزه محیط زیست این سازمان قدرت عمل چندانی برای انجام وظایف محوله‌اش ندارد هر چند که در این میان نباید نقش سوء‌مدیریت‌ها را نادیده گرفت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: وضعیت سازمان حفاظت محیط زیست وضعیتی بغرنج است و حتی کارکنان این سازمان برای انجام مأموریت‌ها و اضافه‌کاری‌هایشان دارای حقوق مکفی نیستند.

رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در شرایطی که محیط بانان  و کارکنان محیط زیست دارای کاستی در زمینه تامین حقوق خود بوده و فقر قوانین حمایت کننده از آن‌ها وجود دارد چگونه می‌توان انتظار داشت که تمام قد رودر روی قاچاقچیان حیوانات بایستند و جلوی آسیب‌های زیست محیطی  را بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha