سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از عملکرد دولت به ‌علت اختصاص ندادن اعتبارات حوزه سلامت در سال گذشته، گفت: اعتبار حوزه سلامت در لایحه بودجه سال ۹۲ باید ضمانت اجرایی داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، رسول خضری افزود: دولت سال گذشته از انجام تعهدات قانونی خود شانه خالی کرد که این موضوع صدمات بسیاری را به حوزه سلامت وارد کرد.

وی با بیان اینکه دولت در سال گذشته اعتبار ۶ هزار میلیاردی از محل هدفمندی یارانه‌ها را اختصاص نداده است، افزود:‌ متأسفانه نه تنها این اعتبار، بلکه اعتبارات جاری حوزه سلامت هم به صورت تدریجی و با مشکل اختصاص داده شده است.

خضری با تأکید بر اینکه کمبود اعتبارات سال گذشته موجب بحرانی شدن وضعیت حوزه سلامت شد، تصریح کرد:‌ در شرایطی که سال گذشته نیمی از اعتبارات حوزه سلامت از سوی دولت محقق نشد چگونه دولت می‌تواند ادعای حمایت از بخش سلامت را داشته باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متأسفانه تلاشهای وزارت بهداشت برای توجیه دولت در تأمین اعتبارات حوزه سلامت به جایی نرسید، گفت: به‌طور حتم این وزارتخانه در اختصاص اعتبارات هیچ نقشی ندارد بلکه دولت است که تصمیم‌گیری می‌کند.

خضری با اعلام اینکه در سال گذشته اعتبار۱۰ درصدی از محل هدفمندی یارانه‌ها از سوی دولت به حوزه سلامت اختصاص داده نشد، افزود: بطور حتم اختصاص این اعتبارات می‌توانست مشکلات حوزه سلامت را تا حدودی کاهش دهد.

وی با بیان اینکه متأسفانه جایگاه سلامت کشور در قیاس با کشورهای دیگر بسیار پایین است، افزود:‌ متأسفانه توجه نکردن به شاخصهای بهداشت و درمان موجب بروز آسیب در حوزه سلامت کشور شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام اینکه اعتبار حوزه سلامت در لایحه بودجه سال ۹۲ باید ضمانت اجرایی داشته باشد، گفت: در صورتی که این موضوع محقق نشود، دوباره شاهد اقدامات خلاف قانون دولت خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha