سلامت نیوز: شعار امسال سازمان جهانی بهداشت «فشار خون را جدی بگیریم» است و تهرانی‌ها می‌توانند در هفته سلامت(۱۸ تا ۲۴ فروردین) با مراجعه به کلینیک انستیتو تحقیقات تغذیه، فشار و قند خون و سلامت غذایی خود را بسنجند.
مجید حاجی فرجی در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: شعار امسال سازمان بهداشت جهانی در هفته سلامت «فشار خون را جدی بگیریم» اعلام شده چرا که پرفشاری خون ماحصل افزایش وزن و چاقی است که خطر بیماری‌های قلبی عروقی و در نهایت مرگ و میر را افزایش می‌دهد.

وی تغییر سبک زندگی به زندگی شهری و ماشینی را یکی از عمده‌ترین دلایل شیوع پرفشاری خون دانست و افزود: دریافت مواد غذایی کم‌چرب و کم نمک به کنترل پرفشاری خون کمک می‌کند ولی متأسفانه هم غذاهای سنتی ما خوش نمک تهیه می‌شود و هم فست فود‌ها دارای مقدار زیادی نمک و چربی است.

به گفته این متخصص تغذیه در همین راستا برای آموزش بیشتر مردم از 18 تا 24 فروردین‌امسال، همزمان با هفته سلامت کنترل وضعیت چاقی،تغذیه، قند خون و فشار خون به طور رایگان در کلینیک تغذیه و رژیم درمانی علوم پزشکی شهید بهشتی انجام می‌شود.

حاجی‌فرجی تصریح کرد: همچنین آزمون‌ها و شاخص‌های تن‌سنجی توسط مشاوران تغذیه و پزشک مقیم برای راهنمایی افراد مستعد به فشار خون انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه 50 درصد مردم از چاقی و اضافه وزن رنج می‌برند گفت: در همین راستا زمینه ابتلا به پرفشاری خون نیز بالا می‌رود که باید سعی کنیم با فرهنگ سازی و اصلاح سبک زندگی که عمده‌ترین آن کاهش میزان مصرف روغن و نمک است در کاهش این مشکل قدم برداریم.
عموم مردم می‌توانند از 18 تا 24 فروردین به کلینیک تغذیه و رژیم درمانی انستتیو تحقیقات تغذیه‌ای واقع در شهرک قدس، بلوار فرحزادی، خیابان حافظی(ارغوان غربی)، کوی باران از ساعت 8 صبح تا 15 مراجعه و خدمات رایگان کنترل فشار خون ، قندخون و سنجش شاخص‌های سلامت را دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha