سلامت نیوز: راهنمایی مردم در انتخاب های غذایی خود امری ضروری و مهم است و همه افراد باید بتوانند برای محافظت از خودشان در برابر بیماری ها، تصمیم گیری مناسب نمایند.
صدرالله کمالوند متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: ایمنی غذا و پیشگیری از بروز بیماری ها و مسمومیت های ناشی از مواد غذایی، موضوعی بسیار مهم است که تحقیق آن نیازمند بسترسازی های مناسب است.
 
وی با بیان اینکه در تولید و مصرف مواد غذایی مشکلات زیادی وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از افراد جامعه از خطراتی که مصرف برخی از مواد غذایی برای سلامتی آنها دارد، آگاهی لازم و کافی ندارند و به همین دلیل در برابر خطرات و مشکلات تغذیه ای ایمن نیستند.
 
کمالوند با اشاره به اینکه مردم باید بیش از پیش از نوع و تاثیرات غذایی که می خورند آگاهی پیدا کنند، تاکید کرد: راهنمایی مردم در انتخاب های غذایی خود امری ضروری و مهم است و همه افراد باید بتوانند برای محافظت از خودشان در برابر بیماری ها، تصمیم گیری مناسب نمایند.
 
وی یادآور شد: در این خصوص همه افراد جامعه باید از روش های انتقال و روش ها و راهکارهای کنترل و پیشگیری از بیماری های ناشی از غذا اطلاع کافی داشته باشند که البته مسئولین و دست اندرکاران بهداشتی در زمینه آموزش همگانی هم به تولید کنندگان و هم به مصرف کنندگان، وظیفه و نقش مهمی بر عهده دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha