سلامت نیوز: رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۱۷ مورد از بیماری شبه سارس در کشورهای عربستان، قطر، امارات و انگلستان مشاهده شده و حدود ۹ نفر آنها جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

محمدمهدی گویا در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: میکروب بیماری شبه سارس که تاکنون ۱۷ مورد ابتلا به آن در دنیا تشخیص داده شده است، شبیه میکروب بیماری سارس و کشنده است و از طریق دستگاه تنفسی منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۷مورد ابتلا به این بیماری ظرف ۶ ماه گذشته در این کشورها شناسایی شده به همین علت نگرانی از شیوع این بیماری بیشتر شده است. کشورهایی که تاکنون مواردی از این بیماری را داشته‌اند مانند عربستان،امارات، قطر و انگلستان برای کنترل این بیماری اعلام آماده باش کرده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: تقریباً نیمی از افراد مبتلا به این بیماری یعنی حدود ۹ نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند و آخرین مورد آن بیماری بود که در کشور امارات به بیماری شبه سارس مبتلا شده بود.

گویا گفت: در کشور ما تاکنون موردی از این بیماری گزارش نشده است. امکان تشخیص این بیماری را در کشور داریم و از این نظر نگرانی نداریم و به هر حال باید برای این بیماری آماده باشیم زیرا در هر صورت بروز مواردی از این بیماری در کشور ما نیز بعید نیست.

وی ادامه داد: بیماری شبه سارس درمان خاصی ندارد و علایم آن شبیه بیماری ذات الریه و نارسایی کلیه است با این حال هنوز به علت کمبود تعداد موارد مبتلایان این بیماری، اطلاعات پزشکان کشورها در مورد این بیماری اندک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha