شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 70598

احمد شیبانی میگوید : بنده به هیچوجه از سمت خود به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو استعفا نداده‌ام و این مسئولیت را ترک نکردم، دوستان و مسئولان جدید وزارت بهداشت مایل به ادامه همکاری با بنده نبودند و قبل از تعطیلات و در آخرین روزهای سال گذشته به من گفتند که این سمت را تحویل دهم.

رئیس سازمان غذا و دارواستعفا داد یا عزل شد؟
سلامت نیوز : گویا دردسرهای دارو برای وزارت بهداشت تمامی ندارد ،از عزل وزیر بهداشت که به دنبال اعتراضش به اختصاص نیافتن ارز برای دارو صورت گرفت بگیرید تا الان که به رفتن احمد شیبانی رئیس سازمان غذا و داروانجامید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین ؛ رفتن احمد شیبانی که البته مشخص نیست به درخواست خود او بوده یا به امر مسئولین .احمد شیبانی رئیس سابق سازمان غذا و دارو با اصرار می گوید بنده از این سمت استعفا ندادم اما مسئولان جدید وزارت بهداشت ادامه همکاری با بنده را صلاح ندانستند و در آخرین روزهای سال به من گفتند که این سمت را تحویل دهم.

احمد شیبانی ادامه می دهد بنده به هیچوجه از سمت خود به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو استعفا نداده‌ام و این مسئولیت را ترک نکردم، دوستان و مسئولان جدید وزارت بهداشت مایل به ادامه همکاری با بنده نبودند و قبل از تعطیلات و در آخرین روزهای سال گذشته به من گفتند که این سمت را تحویل دهم.

از طرف دیگر وحید رحمتی رودسری سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت در گفت وگو با ایسنا با تاکید بر این که در خصوص رفتن دکتر شیبانی از سازمان غذا و دارو عزلی در میان نبوده است، می گوید دکتر شیبانی پایان سال گذشته با اصرار خود استعفا و از وزارت بهداشت خداحافظی کرد.

رحمتی رودسری حتی برای صحبت خود دلیل هم می آورد ،وی در خصوص علت کناره گیری شیبانی از ریاست سازمان غذا و دارومی گوید دکتر شیبانی در آخرین جلسه شورای معاونین در پایان سال گذشته عنوان کرد که سالهاست بازنشستگی‌اش به تعویق افتاده و تمایلی به تمدید مدت فعالیت خود ندارد. دکتر شیبانی همچنین عنوان کرد از آنجا که سال 91 سال پرمشغله‌ای داشته به این نتیجه رسیده که در سال 92 در این مجموعه نباشد. به این ترتیب بود که با همکاران خود در شورای معاونین وزارت بهداشت نیز خداحافظی کرد.

رحمتی رودسری درباره گزینه‌های پیشنهادی برای ریاست سازمان غذا و دارو نیز گفت: در این زمینه نیز چند گزینه مطرح است که هنوز نهایی نشده و حداکثر تا پایان هفته جاری در این زمینه تصمیم گیری می‌شود.

اما خبرگزاری فارس خبر می دهد که عباس حاجی آخوندی، مشاور وزیر بهداشت در امور طب سنتی به احتمال زیاد جایگزین احمدشیبانی در سمت رئیس سازمان غذا و دارو می‌شود. عباس حاجی آخوندی، داروسازی است که به خصوص در حوزه تولید داروهای گیاهی فعالیت کرده و در گذشته در سمتهای مختلفی در سازمان غذا و دارو از جمله مدیرکلی حوزه غذا فعالیت کرده است و همچنین مدتها به عنوان مشاور وزیر بهداشت در امور طب سنتی در دوره وزارت کامران باقری لنکرانی و مرضیه وحید دستجردی فعالیت کرده است. وی همچنین در تدوین قوانین مرتبط با علوم دارویی و طب سنتی با شورای عالی انقلاب فرهنگی همکاری می‌کند.

از زمان تصدی حسن طریقت منفرد، به عنوان سرپرست وزارت بهداشت در سه ماه گذشته به جای مرضیه وحید دستجردی حدود 11 نفر از مسئولان سابق ستاد وزارت بهداشت از جمله معاون آموزشی، معاون بهداشتی، رئیس اورژانس، مدیر روابط عمومی، رئیس دفتر وزارتی، رئیس حراست، رئیس شورای آموزش پزشکی تخصصی، رئیس شورای نظارت بر تخلفات اداری تغییر کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha