شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶

سلامت نیوز : مجید حاجی‌فرجی در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: امسال در هفته سلامت که از فردا تا 24 فروردین است ما با شعار «پرفشاری خون را جدی بگیریم» به مردم آگاه‌سازی می‌کنیم.

رئیس انستیتو و دانشکده تغذیه و صنایع غذایی کشور ادامه داد: تغییر سبک زندگی باعث افزایش روزافزون پرفشاری خون شده است که در ادامه ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌های قلبی و مغزی را افزایش داده است.

رئیس انجمن تغذیه ایران گفت: فشار خون بالا در کنار عوامل ژنتیکی، عوامل سبک زندگی از جمله نداشتن تحرک، کمبود فعالیت و افزایش وزن و چاقی، در کنار بیماری‌های کلیه،افزایش چربی‌های خون و استعمال دخانیات می‌تواند در افزایش یا تشدید مشکل فشار خون و افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی نقش اساسی داشته باشد.

حاجی‌فرجی ادامه داد: وقتی این عوامل در کنار هم جمع شوند با افزایش فشار خون و مشکل ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، خطر مرگ و میر را افزایش می‌دهند.

وی ادامه داد: اثبات شده که چیزی حدود 35 درصد افرادی که دچار فشارخون بالا هستند به خاطر سکته‌های قلبی و عروقی جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس انجمن تغذیه ایران گفت: سبک زندگی، نحوه تغذیه یا عادت تغذیه‌ای در تشدید عوامل مرتبط، نقش بسزایی دارد چرا که بهبود عادت غذایی و کاهش مصرف نمک به ویژه در رژیم‌های غذایی چه در غذاهای سنتی، آماده، فرآوری‌شده و چه در تنقلات می‌تواند نقش زیادی در کاهش پرفشاری خون داشته باشد.

حاجی فرجی ادامه داد: ما به مردم توصیه می‌کنیم مصرف نمک را هم در سفره و هم در طبخ غذا کم کنند و از غذاهای فرآوری شده کمتر استفاده کنند و به جای آن مصرف میوه، سبزی، شیر و لبنیات کم‌چرب را افزایش دهند.

رئیس انستیتو و دانشکده تغذیه و صنایع غذایی کشور ادامه داد: همگام با هفته سلامت، دانشکده تغذیه و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور از فردا تا پایان هفته سلامت آمادگی دارد تا به صورت رایگان در محل کلینیک تغذیه و رژیم درمانی خدمات مشاوره تغذیه ارائه دهد.

حاجی فرجی افزود: بررسی وضعیت تغذیه، اندازه‌گیری فشار خون و ارائه راهنمایی‌های لازم در عرصه سلامت در محل کلینیک تغذیه و رژیم درمانی به آدرس شهرک غرب ـ بلوار فرخزادی ـ ارغوان غربی (شهید حافظی) ـ کوی باران از ساعت 8 صبح تا 15:30 بعد ‌از ‌ظهر برقرار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha