طبق برآوردها برای اجرای برنامه پزشک خانواده به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با گذشت زمان این عدد تغییر می کند.

اعتبار مورد نیاز برنامه پزشک خانواده به معاونت راهبردی ریاست جمهوری اعلام شد
سلامت نیوز : محمد شریعتی در گفت و گو با پانا در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده در سال 92 بیان کرد: تلاش می کنیم کارهای مربوط به برنامه پزشک خانواده بطور کامل در دولت دهم انجام شود اما هر دولت دیگری که سر کار بیاید نسبت به اجرای آن تعهد دارد.

رییس مرکز مدیریت توسعه شبکه بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: طبق برآوردها برای اجرای برنامه پزشک خانواده به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با گذشت زمان این عدد تغییر می کند.

وی خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی پزشک خانواده در کشور و موسسات بیمه ها جلسات متعددی با معاونت بودجه معاونت راهبردی ریاست جمهوری داشته اند که نیازهای مالی اجرای برنامه پزشک خانواده برای امسال  به آنها اعلام شده است.

رئیس ستاد اجرایی طرح پزشک خانواده افزود: بخش عمده هزینه ها باید توسط بیمه ها و بخشی دیگر باید از سوی وزارت بهداشت تامین شود.

شریعتی با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده توسط قانون برنامه پنجم توسعه و دولت حمایت می شود، تاکید کرد: این برنامه، عدالت محورترین برنامه نظام سلامت کشور است.

در ادامه رییس ستاد اجرایی برنامه کشوری پزشک خانواده از فعالیت سودجویان در برخی استان‌های کشور و اخاذی از مردم به نام اعطای «کارت سلامت» خبر  داد و از مردم خواست با مشاهده چنین مواردی مراتب را به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها گزارش کنند.

برنامه پزشک خانواده اکنون در مناطق جنوبی استان تهران، فارس، سیستان و بلوچستان و مازندران اجرا می شود. براساس اعلام مسوولان وزارت بهداشت، هزینه ویزیت و معاینه های اولیه، همچنین تامین داروها به جز داروهای بیماری های خاص، در اجرای برنامه پزشک خانواده برای مردم رایگان خواهد بود.

یادآور می شود، ساکنان استان هایی که برنامه پزشک خانواده در آنها آغاز شده است، می توانند هرگونه اشکال در ثبت نام اینترنتی پزشک خانواده را به سامانه ارتباطی 8999 اطلاع دهند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha