سلامت نیوز : مصرف این میوه مملو از پتاسیم به همراه پرهیز از مصرف تنقلات نمک دار مانند چیپس به کاهش سطح فشار خون نیز کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ یک مطالعه نشان داد که مصرف زیاد پتاسیم خطر ابتلا به سکته مغزی را 24 درصد کاهش می دهد.

این در حالی است که اطلاعات قبلی نشان داده بودند که مصرف پتاسیم برای افراد مسن می تواند مضر باشد چرا که ممکن است کلیه های آنها نتواند پتاسیم را از خون جدا کنند.

اما این تحقیق نشان داد که پتاسیم هیچ اثر منفی بر عملکرد کلیه ها ندارد و در نتیجه این نگرانی ها بی مورد است.

محققان اعلام کردند مدارک زیادی وجود دارد که نشان می دهند افرادی که فشار خون بالا دارند زمانی که پتاسیم زیاد مصرف می کنند فشار خون آنها بهبود می یابد.

تجزیه و تحلیل 128 هزار نفر در 33 مطالعه نشان داد که هر چه استفاده از مواد معدنی از طریق خوردن میوه هایی همچون موز در میان مردم رواج بیشتری یابد ، جامعه سالم تر خواهد بود.

موز یکی از رایج ترین مواد غذایی مملو از پتاسیم است. هر موز حاوی 420 میلی گرم پتاسیم است.

هر سال حدود 53 هزار نفر در انگلیس جان خود را بر اثر سکته مغزی از دست می دهند.

همچنین مطالعه دیگری نشان داد که کاهش مصرف نمک برای چهار هفته و یا بیشتر منجر به کاهش چشمگیر فشار خون می شود که این خطر ابتلا به سکته مغزی و قلبی را کاهش می دهد.

نتایج مطالعات نشان می دهد که کاهش مصرف نمک و افزایش مصرف مواد غذایی مملو از پتاسیم مانند موز، خرما و اسفناج می تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha