شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰

انسان تک‌رو معمولا در راه انجام امور موانعی را ایجاد می‌کند و همیشه به دنبال راه‌های متمایزی برای انجام امور می‌گردد.

برقراری ارتباط با افراد تکرو
سلامت نیوز : فرد تک‌رو سعی دارد از مسیر خودش پیش برود و همیشه می‌خواهد اندکی جلوتر از دیگر اعضای گروه گام بردارد. او تمایل به مستقل بودن دارد و هرگز به طور کامل با دیگر اعضای گروه همراه نمی شود. انسان تک‌رو معمولا در راه انجام امور موانعی را ایجاد می‌کند و همیشه به دنبال راه‌های متمایزی برای انجام امور می‌گردد، اگرچه گاهی اوقات این راه‌های متمایز موثر نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مردم سالاری ؛ مدیریت بر کارکنان تک‌رویی که به نظر می‌رسد نسبت به قوانین عمومی، رویه سازمانی، قدرت مافوق خود یا حتی پاداش‌ها و تنبیهات بی‌تفاوت هستند، مشکل است. کارمند تک‌رو همکاری بی‌شماری با سازمان دارد به خاطر این که او اغلب به عنوان سازمان مزاحمی که دیگران را تشویق می‌کند یا حتی شخصی که به دیگران فشار می‌آورد که به طور متفاوت فکر کنند، عمل می‌کند.

متاسفانه کارمندان تک‌رو همچنین می‌توانند به عنوان انسان‌های تحمیل‌کننده، پرخاشگر یا حتی نفرت‌انگیز ظاهر شوند و در بدترین موقعیت‌ها آنها می‌توانند کابوس‌های مرتبی را برای کسانی که باید بر آنها مدیریت کنند فراهم آورند. رکود سازمانی، سازمان را عقب نگه می‌دارد و حتی موجودیت سازمان را تهدید می‌کند. کارمندان تک‌رو برای خنثی کردن رکود تلاش می‌کنند. آنها دائما در حال پرسش هستند و اغلب اوقات این پرسش‌ها انتقادآمیز است. کارمندان تک‌روی خوب اغلب راه‌حل‌ها و پیشنهاداتی را برای حل مشکلات ارائه می‌کنند که به دلیل استدلال‌های قدرتمند، آنها را به سختی می‌توان رد کرد.

یکی از محکم‌ترین کمک‌های کارمند تک‌رو این است که می‌تواند اطرافیان خود را به تجزیه و تحلیل و ارزیابی مضمون فرضیات اصلی گروه وادار کند. ویژگی خوب کارمند تک‌رو این است که می‌تواند وجدان سازمان شود. ارتباط بین مدیر و کارمند تک‌رو می‌تواند مفید و به طور نسبی جدا از دشمنی و کینه باشد مشروط بر آن که کارمند تک‌رو در محیطی که از همکاری‌هایش قدردانی کنند، کار و فعالیت کند.

برای برقراری ارتباط بهتر:

1- سعی کن قبل از ارتباط با دیگران با خودت ارتباط برقرار کنی. با خودت صحبت کن، خودت را بشناس، کتاب و روزنامه بخوان، اخبار را گوش کن، خودت را با اطلاعات روز هماهنگ کن، در هر زمینه اطلاعات کوچکی کسب کن، فیلم ببین و جک بخوان و... تا حرفی برای گفتن داشته باشی.

2- به خودت اعتماد به نفس بده. بگو که من خیلی حرف‌ها برای زدن دارم.

3- خودت را هل بده داخل جمع! به محیط‌های مختلف برو و سعی کن به هر جایی که می‌روی لبخند بر لبانت باشد. در فعالیت‌ها و بحث‌ها شرکت کن. قوی و متفکر باش.

4- ورزش کن تا سرحال باشی و فکرت باز شود.

5- غذاهای پرکالری بخور تا انرژی داشته باشی.

6- بخند! هر موضوعی را کوچک بگیر و خودت را قبول داشته باش تا دیگران قبولت داشته باشند.

7- عاشق باش تا نیاز به دوست داشتن را حس کنی.

8- خدا را یاد کن و بگو به من قوت قلب بده.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha