سلامت نیوز : یک جراح و متخصص چشم با بیان اینکه ارتباط بین تیرگی زیر چشم و شبکاری ثابت شده است، گفت: این عارضه در افرادی با پوست روشن و نازک بیشتر است.

محسن بهمنی کشکولی در گفت وگو با نظام پرستاری با بیان اینکه در عارضه تیرگی زیر چشم عروق خونی تیره دیده می شوند، اظهار کرد: هر نوع خستگی، استعمال دخانیات، مصرف مشروبات الکلی، بی خوابی و... سبب تشدید این عارضه می شود چون عروق خونی بازتر و تیرگی بیشتر می شود.

وی ادامه داد: از این رو در افرادی که در مشاغلی مانند پرستاری، آتش نشانی یا حتی پزشکان که ناگزیر از گذراندن شیفت شب هستند این عارضه بیشتر است و این افراد باید کم خوابی خود را در اوقات دیگری از شبانه روز جبران کنند.

این جراح و متخصص چشم با تاکید بر اینکه بی خوابی، استرس و استعمال دخانیات این عارضه را تشدید می کند، افزود: این افراد باید ضمن دوری از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و استعمال دخانیات در شبانه روز خواب کافی داشته باشند و می توانند از کرم های دور چشم که آبرسان هستند(هیدراته) استفاده کنند.

بهمنی با بیان اینکه اثر این کرم ها موقتی است، گفت: زنان می توانند از Make Up برای پوشش سیاهی دور چشم استفاده کنند البته این عارضه تا حدودی ژنتیکی است.

وی به این افراد توصیه کرد تا با نوشیدن مقادیر فراوان مایعات به ویژه آب و رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات سبب آبرسانی پوست و کاهش شدت این عارضه شوند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha