شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 70622
سلامت نیوز : محمد آقازاده امیری رییس انجمن علمی اپتومتری ایران در گفت‌وگو با برنا با بیان این‌که نگاه کردن بیش از حد به مانیتور سبب کاهش بینایی می‌شود، اظهار داشت: نگاه کردن بیش از حد به صفحه مانیتور، تلویزیون و عدم پلک زدن در فواصل زمانی مناسب، باعث خشکی چشم و در نهایت کاهش قدرت اپتیکی بینایی چشم می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که زمان طولانی به صفحه مانیتور یا تلویزیون نگاه می‌کنند باید هر 6-5 ثانیه یک بار پلک بزنند تا سطح قرنیه چشم آن‌ها مرطوب شود و مکانیسم بینایی عملکرد بهتری داشته باشد.

رییس انجمن علمی اپتومتری ایران تصریح کرد: مرطوب نگه داشتن چشم و عدم خشک شدن آن در مواردی که افراد از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند، بسیار مهم است، زیرا در استفاده کنندگان از عدسی تماسی مایع اشکی به عنوان یک سطح اپتیکی مناسب عمل می‌کند.

وی در ادامه این مطلب اذعان داشت: لازم است جهت تامین این مایع اشکی، فرد در فواصل زمانی کوتاه پلک بزند و از خیرگی بیش از حد پرهیز کند، چرا که خشکی چشم منجر به عدم تحمل لنز تماسی در افراد می‌شود.

امیری با بیان این‌که استفاده از کامپیوتر بدون رعایت استاندارد مشکل ساز می‌شود، یادآور شد: در کشورهایی از جمله آمریکا حدود میلیون نفر به صورت مدام در طول روز از کامپیوتر استفاده می‌کنند و خشکی چشم در این افراد مساله مهمی است و به دلیل سوزش و خارش، پلک زدن آن‌ها نسبت به افراد عادی 60 تا 70 درصد کاهش می‌یابد.

رییس انجمن علمی اپتومتری ایران تصریح کرد: در صورتی که پلک زدن کیفیت نداشته باشد روی اشک چشم تاثیر منفی می‌گذارد و موجب خشکی چشم و آب مروارید می‌شود.
 
وی خاطر نشان کرد: خشکی چشم یکی از عوارض ایجاد شده در چشم است که در سنین بالای 40 سال افزایش می‌یابد و عمدتا در بانوان بیش از مردان مشاهده می‌شود.
 
رییس انجمن علمی اپتومتری ایران ادامه داد:با توجه به این‌که امروزه فرزندان و کودکان و نوجوانان از کامیپیوتر استفاده فراوان می‌کنند، کودکان تا 6 سال دو تا 25 دقیقه در روز کار کنند، دوران دبستان تا راهنمایی 45 دقیقه و دبیرستانی‌ها بر حسب نیاز هر 45 دقیقه باید 10 دقیقه به چشم خود استراحت دهند.

رییس انجمن علمی اپتومتری ایران در پایان گفت: افرادی که از کامپیوتر استفاده می‌کنند باید صفحه مانیتور روبروی چشم آن‌ها بوده و مانیتور و چشم این افراد در یک سطح قرار گیرد و نورهای اضافی در صفحه مانیتور به حد معمولی برسد و هر زمان چشم خسته شد فرد پلک بزند و پا روی زمین باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha