شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 70629

سلامت نیوز : علی ربانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: رشد بچه‌ها را باید مطابق با منحنی رشد که مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی است مورد آنالیز و ارزیابی قرار داد.

استاد دانشگاه تهران گفت: میزان رشد کودک تا 17- 18 ماهگی بر اساس ترسیم رسمی ژنتیکی است که قد و وزن با درجه و مشخصات منحنی رشد اندازه‌گیری می‌شود.

فوق‌تخصص غدد کودکان ادامه داد: از دو سالگی به بعد نیز تا شروع سن بلوغ قد و وزن روی درجه رشد اندازه‌گیری می‌شود تا رشد در آن منحنی همان درجه را به طرف بالا طی کند.

وی افزود: از دو سالگی به بعد هر ساله 2 تا 2.5 کیلو گرم افزایش وزن و حدود 5 سانتی‌متر نیز افزایش قد انتظار می‌رود که این حدود رشد، رشد سالمی است

ربانی گفت: کودکان زیر یک ماه حداقل 2 بار، زیر شش ماه هر ماه، از شش ماه تا یک سالگی هر دو ماه، از یک سال تا دو سال هر سه ماه و از سه سال به بالا نیز هر چهار تا شش ماه باید مورد ارزیابی قد و وزن قرار بگیرند.

فوق‌تخصص غدد کودکان افزود: اگر رشد کودک از منحنی رشد پایین تر باشد اختلال رشد محسوب می شود که در محدوده کار پزشکان است و خود پزشک بعد از بررسی منحنی رشد و معاینه کودک به درمان می‌پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha