سلامت نیوز : زهرا سجادی در گفت‌و گو با فارس ؛ با اشاره به اقدامات معاون خانواده مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: کارهایی را که سال گذشته به صورت مقدماتی اجرایی کردیم در سال 92 و تا زمانی که دولت باقی است به صورت جدی دنبال می‌کنیم تا به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: در حقیقت ما به فرمایش مقام معظم رهبری(ره) که می‌فرمایند کارهای خوب باید ریل گذاری شود تا بقیه بتوانند آن را پیگیری کنند ما نیز ریل گذاری می‌کنیم.

سجادی تصریح کرد: اقدامات در زمینه ازدواج جوانان، تحکیم بنیان خانواده، تسهیل ازدواج و راه‌اندازی کلینیک‌های سلامت خانواده که در کنار طرح مطلع مهر می‌تواند مؤثر باشد و مشکلات خانواده‌ها را حل کند.

معاون امور خانواده مرکز زنان ادامه داد: هم اکنون طرح مطلع مهر و‌ آموزش‌های پنج سال اول ازدواج را آغاز کردیم و در کنار اینها کلینیک سلامت خانواده را راه‌اندازی کردیم که مقدمات آن انجام شده است تا این کلینیک‌ها در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور افتتاح شود.

سجادی افزود: اساسنامه کلینیک سلامت خانواده در سال گذشته تصویب شد و کارهای مقدماتی آن انجام شد و افتتاح آن در سال جدید صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: اجباری شدن مشاوره‌های ژنتیک یکی از مواردی بود که توسط کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شد و بر اساس آن اقداماتی را انجام می‌دهیم که این کلینیک‌ها چه از لحاظ روانشناختی و چه ژنتیکی بتوانند در کنار آزمایش‌های خون انجام شود چرا که همان طور که تالاسمی مهم است، آزمایش ژنتیک هم در بخش‌های مختلف و بالاخص ازدواج‌های فامیلی باید انجام بگیرد که نسل سالم و توانمندی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha