سلامت نیوز : محمداسماعیل علیپور در گفت‌وگو با فارس، افزود: متأسفانه در ایام تعطیلات نوروز آمار گریز در معتادان افزایش می‌یابد به این معنی که معتادانی که تحت درمان ترک اعتیاد هستند در این ایام گریزی به مصرف مواد مخدر می‌زنند.

وی ادامه داد: البته این به معنی بازگشت این افراد به اعتیاد نیست بلکه زنگ خطری است برای مراکز درمانی تا سریعاً اقدامات خود را آغاز کنند.

رئیس مرکز ترک اعتیاد تهران گفت: بیشتر افرادی که در این ایام بازگشتی به مصرف مواد مخدر دارند اغلب افرادی هستند که مواد مخدر با قدرت بالا و اثرگذاری کوتاه‌مدت مانند هروئین و کراک را مصرف می‌کنند.

علیپور گفت: همچنین افرادی که تحت درمان اعتیاد به شیشه هستند در این ایام به مصرف مجدد آن رو می‌آورند.

وی تصریح کرد: معمولاً درمانگران پس از تعطیلات نوروز برنامه‌های خود را با دقت بیشتری دنبال کرده و باید در ایام تعطیل برنامه‌هایی را برای ملاقات بیشتر بیماران خود داشته باشند و جلسات روان‌درمانی خود را نظم بیشتری دهند.

علیپور با بیان اینکه مراکز ترک اعتیاد در ایام نوروز به صورت شیفتی باز هستند تصریح کرد: بیماران با توجه به اینکه به مسافرت می‌روند به مراکز کمتر مراجعه می‌کنند و در نتیجه به دلیل کاهش مراجعه این افراد گریز معتادان بیشتر می‌شود.

رئیس مرکز ترک اعتیاد تهران تصریح کرد: گزارشی از اینکه در ایام تعطیل آغاز مصرف تفننی مواد مخدر را در جوانان شاهد باشیم در دست نیست اما بر اساس تجربه، قبل از شروع تعطیلات افراد بسیاری برای درمان مراجعه می‌کنند چرا که این ایام فرصت مناسبی برای درمان این افراد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha