سلامت نیوز : دکتر مجید حاجی فرجی رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: شعار هفته ی سلامت امسال با عنوان فشارخون را جدی بگیرید نامگذاری شده است.
 
باید توجه داشت که در جوامع مختلف دنیا به ویژه کشورهای در حال توسعه سبک زندگی و نوع تغذیه باعث شیوع چاقی و افزایش آمار ابتلا به پرفشاری خون شده است.
 
وی ادامه داد: یکی از عللی که باعث افزایش سکته های قلبی و مغزی و مرگ و میر در تمام دنیا فشارخون بالا است در واقع به دلیل افزایش ریت چاقی، اضافه وزن، ژنتیک و عادات غذایی پرچرب و پر نمک باعث افزایش میزان ابتلا به پرفشاری خون در دنیا شده است.
 
وی با بیان اینکه سالها پیش میانگین مصرف نمک در کشور ما 20 گرم بود عنوان کرد: با آموزش های گسترده به مرور زمان این میانگین به 9 گرم رسیده بود که در چند سال اخیر این میزان حداقل به 5 تا 7 گرم در روز رسیده است که آمار جهانی 3 گرم در روز است که این آمار نشان می دهد میزان مصرف نمک در کشور ما بسیار بالا است.
 
حاجی فرجی با تاکید بر اینکه آمار بالای ابتلا به پرفشاری خون در دنیا باعث شده که سازمان جهانی بهداشت شعار هفته ی سلامت را با تاکید بر فشارخون اعلام کند تصریح کرد: این شعار در راستای آگاه سازی و حساس سازی مردم نسبت به فشارخون مطرح شده است.
 
در راستای همین شعار انستیتو تغذیه ی کشور اقدام به ارزیابی سلامت تغذیه ای و مشاوره جهت کنترل وزن در کلینیک تخصصی تغذیه ی انستیتو واقع در شهرک غرب بلوار فرحزادی، کوچه ی ارغوان غربی، کوی باران از 18 تا 24 فروردین می کند.
 
وی خاطر نشان کرد: مردم می توانند از ساعت 8 تا 3 بعدازظهر جهت ارزیابی شاخص های تن سنجی و فشارخون به این کلینیک مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha