سلامت نیوز : نتایج یك مطالعه توسط محققان لندن روی 3145 فرد بزرگسال شامل زنان با میانگین سنی حدود 60 سال و نیز گروهی از مردان و مشاهده ارتباط بین سطوح قند، مقاومت به انسولین و ترشح انسولین به شروع علائم افسردگی پس از آنها نشان داد زنان میانسال با سطوح پایین ترشح انسولین بیش از 2 برابر نسبت به بقیه در معرض شیوع علائم افسردگی قرار می‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ براساس این گزارش محققان با انجام یك پیگیری 5 ساله نشان دادند: شانس توسعه علائم افسردگی جدید در زنان سالمند با كمترین میزان ترشح انسولین در مقایسه با زنان مشابه آنها با بیشترین ترشح انسولین 18/2 برابر بوده است.

نتایج حاصل از این گزارش ضمن بیان این كه نشانگرهای التهابی، ترشح كورتیزول و یا وضعیت یائسگی و درمان‌های هورمونی جایگزینی این ارتباط را توضیح نمی‌دهد، همچنین می‌افزاید كه هیچ ارتباطی بین ارزیابی مقادیر انسولین در حالت ناشتا و شروع علائم جدید افسردگی برای مردان وجود نداشته است.

به گفته محققان اگرچه مطالعات بیشتری همچنان برای تائید بیشتر این یافته‌ها مورد نیاز است اما به نظر می‌رسد كه میزان ترشح پایین انسولین یك عامل خطر برای شروع علائم جدید افسردگی در زنان میانسال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha