سلامت نیوز :اگر کارمند اداری هستید و سفت و سخت به میز خود چسبیده و حرکت ندارید و در شرایط پر اضطراب کار می کنید، باید بدانید کار در چنین محیطی بسیار زودتر از آنچه تصور می کنید شما را به کشتن خواهد داد.  در سال جدید سعی کنید مقداری تغییر کنید، حداقل از جنبه رابطه سلامت وکار!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها ؛ صرف نظر از استرس های ناشی از ضرب العجل های موجود در کار، مسایل متعدد دیگری نیز در اداره ها و شرکت ها وجود دارند که جسم و روح شما را همزمان می تراشند و از بین می برند. از چاپگر گرفته تا صفحه کلید، خطرات موجود در محیط کار می تواند تاثیر واقعا منفی بر سلامت جسمی شما داشته باشند. همان طور که فشارهای ذهنی و مغزی نیز در طولانی مدت انسان را از پای در می آورند.

1.    ساعت ها بی حرکت پشت میز نشستن

ساعت ها بی حرکت پشت میز نشستن برای بدن شما به شدت ضرر دارد. درد و ناراحتی ها جسمی حداقل بلایی است که این کار بر سر شما می آورد – بی حرکتی پشت میز برای زمان طولانی باعث مرگ زودرس می شود. با این کار خود را در معرض اختلالات اسکلتی و عضلانی، چاقی مفرط، دیابت، سرطان، مشکلات قلبی و ... قرار می دهید.

2.    ... سر خمیده و قوز کردن از آن هم بدتر است

اگر شغل شما به گونه ای است که باید در تمام روز روی صندلی بنشینید، حداقل سعی کنید پشتی ها یا وسایلی برای صندلی خود خریداری کنید که باعث صاف نشستن و قوز نکردن شما می شود. اگر تمایلی به این کار ندارید پس باید بدانید با دست خود، خود را در دام بیماری های مزمن همچون ورم مفاصل و آماس کیسه های مفصلی انداخته اید.

3.    افزایش فرصت های آسیب رساندن به جسم خود

اگرچه استفاده از تردمیل تاحدی باعث کم شدن خطر چاقی مفرط و بیماری های قلبی می شود اما شاید باعث شود به امید آن بیش از حد روی صندلی بنشینید و به بدن خود آسیب برسانید.

4.    جلسات انگیزشی

به منظور هیجان زده کردن کارمندان در مورد اهداف شرکت، کارفرماها ممکن است جلسات انگیزشی یا تمرین های گروهی تشکیل دهند. اما محققان دریافته اند مجبور کردن مردم برای داشتن حس خوب در مورد چیزی که از آن مطمئن نیستند، بیشتر باعث ناراحتی آها و در نتیجه حتی به افسردگی آنها منجر می شود.

5.    نبودن تهویه هوای مناسب در اتاق

EPA به این مشکل، «سندروم ساختمان بیمار» می گوید. هوای داخل ساختمان 100 مرتبه بیشتر از هوای بیرون آلوده است و شما به طور دایم در معرض گازها و مواد شیمیایی مسموم قرار دارید. در سیستم های تهویه هوا آلودگی، ذرات سمی، باکتری های خطرناک و قارچ های انگلی وجود دارد که همه در فضا، به ویژه ساختمان هایی که سیستم تهویه درست و مناسب ندارند، پراکنده می شوند.

6.    در معرض پرتوهای چاپگرها و دستگاه های فتوکپی بودن

دستگاه های فتوکپی منبع مخفی اوزون کشنده هستند. البته اگر فیلترهای آن را به طور مرتب تعویض نکنید. میزان کمی از این گاز می تواند موجب ایجاد درد و سوزش در قفسه سینه شود. پرینترهای لیزری نیز همین طور هستند، ذرات تونر آنها وارد ریه و جریان خون و منجر به بیماری های ریوی و دیگر بیماری های دردناک می شود.

7.    زیاد کار کردن با لپ‌تاپ گرم

اگر لپ‌تاپ را برای ساعت های متمادی به جای میز یا پایه، روی پای خود بگذارید، ممکن است در اثر گرمای دستگاه دچار بیماری های پوستی بشوید. این ناراحتی ها به ویژه برای مردها بسیار خطرناک است. محققان دانشگاه نیویورک کشف کرده اند گرمای ناشی از لپ‌تاپ می تواند موجب افزایش دمای اسکروتوم و در نتیجه کاهش تعداد اسپرم در مردها بشود.

8.    کار کردن 10 ساعت در روز

محققان اروپایی کشف کرده اند افرادی که روزانه 10 ساعت یا بیشتر کار می کنند، احتمال خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، همچون حمله قلبی و ورم گلو دارند.

9.    خیره شدن به صفحه نمایش کامپیوتر

اگرچه مانیتور اشعه های مضر از خود متصاعد نمی کند اما خیره شدن برای ساعت های طولانی به صفحه نمایش آن باعث ایجاد اختلال در بینایی شما می شود. البته بیشتر این مشکلات موقتی هستند. به غیر از آن، این کار منجر به ایجاد سردرد و میگرن نیز می شود.
 
10.    در معرض نور شدید بودن

قرار داشتن در معرض نورهای شدید باعث بیماری های بیشتر از سردردهای دایمی می شود. وقتی در معرض نور زیادی قرار دارید، بدن احساس می کند در تاریکی مطلق قرار دارید و به همین دلیل، ساعت بدن شما به هم می ریزد. مشکلات سلامتی ناشی از آن نیز شامل خستگی های زیاد، استرس، فشار خون بالا و افزایش خطر ابتلا به سرطان هستند.

11.    واقعا خسته و بی حوصله بودن

به اعتقاد محققان، خستگی و بی حوصلگی باعث کاهش عمر شما می شود. بر اساس تحقیق یکی از دانشگاه های لندن، افرادی که به طور مدام از خستگی دم می زنند احتمال زیادی دارد در جوانی بمیرند. و افرادی که همیشه به یکنواختی و ملالت های زندگی اعتراض دارند نیز احتمالا در اثر بیماری های قلبی یا سکته جان خود را از دست خواهند داد. حتی شاید در معرض خطر تصادف در مسیر خانه یه محل کار و بالعکس نیز قرار داشته باشند.

12.    صفحه کلیدهای آلوده

صفحه کلیدهای آلوده محلی برای تجمع باکتری ها هستند. میکروبیولوژیک ها کشف کرده اند صفحه کلیدها می توانند 5 مرتبه آلوده تر از دستشویی باشند و باکتری های خطرناکی همچون ای-کولی و کولیفورمز در خود داشته باشند. هر دو این باکتری باعث مسمومیت غذا می شوند. باکتری دیگری که در کیبوردها لانه می کند، استافلوکوکاس است که موجب ایجاد عفونت های شدید می شود.
 
13.    باکتری های موجود در مکان هایی که زیاد استفاده می شوند

صفحه کلیدها کامپیوتر تنها محل آلوده به باکتری در اداره نیست. در، شیرآب، دستگیره و کلیدهای چاپگر و ... نیز محل تجمع باکتری ها هستند. میکروب ها در همه جا حضور دارند و بعضی از آنها موجب مرگ شما می شوند.

14.    بیش از حد تایپ کردن

بیش از حد تایپ کردن منجر به سندروم تاندون های مچ (CTS) می شود. این بیماری بسیار دردناک است و ممکن است تا بازوی فرد ادامه پیدا کند. اگر CTS همچنان ادامه پیدا کند می تواند منجر به ایجاد مشکلات دایمی در عصب های مچ دست یا آسیب دیدن عضله های آن بشود.

15.    ضرب العجل های فشرده

وقتی با یک برنامه کاری فشرده روبه رو می شوید، استرس پیدا می کنید و این موضوع روی قدرت یادگیری و حافظه شما تاثیر منفی دارد. اینگونه استرس های کوتاه مدت نیز به همان اندازه اضطراب های طولانی اثر منفی روی بدن دارند.

16.    نگه داشتن ماوس در یک مکان واحد

اگر ماوس در همه روز در یک موقعیت واحد قرار داشته باشد می تواند منجر  به ایجاد درد و تغییر شکل در اندام های بدن (RSI) شود. در نتیجه تکرار مداوم یک حرکت، تکرار حالت اشتباه یا فشار اشتباه مداوم، تاندون اندام های بالایی بدن به ویژه دست بیشتر از حد معمول کشیده می شوند و آسیب می بینند.

17.    استفاده نادرست از گوشی های هوشمند

افرادی که به طور مداوم از گوشی های هوشمند برای ارسال پیامک  و ایمیل استفاده می کنند، در معرض خستگی عضلانی قرار دارند. این خستگی نیز نوعی RSI است. عوارض این دردها زیاد است و ممکن است به مچ دست یا بالاتر نیز نفوذ کند و منجر به ناتوانی دست ها شود.

18.    خوردن فست فود برای ناهار

بیشتر کارمندان هر چند وقت یکبار یا بعضی ها به طور دایم هنگام ناهار بیرون می روند و غذاهای آماده و فست فود می خورند. اما باید بدانید این نوع غذاها تاثیرات منفی زیادی روی بدن دارند. فست فودها سرشار از کالری و چربی های اکسیده هستند که باعث افزایش خطر حمله های قلبی می شود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha