یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 70727

سلامت نیوز : سیدرمضان محسن‌پور در گفت‌وگو با فارس، ا‌فزود: مجلس به خصوص کمیسیون بهداشت و درمان آن بیشترین همکاری را با وزارت بهداشت دارد اما هم اکنون به جز لایحه بودجه امسال هیچ طرح یا لایحه مرتبط با سلامت مردم در مجلس وجود ندارد.

وی گفت: در لایحه بودجه امسال نیز شاهد هیچ نوع تحول و تغییر اساسی در بودجه بخش سلامت نیستیم البته بودجه همه دستگاههای دولتی به علت مشکلات تحریم انقباضی بسته شده و نسبت به سال گذشته کاهش دارد. بودجه وزارت بهداشت نیز به همین تناسب قطعاً نسبت به سال گذشته با کاهش مواجه می‌شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: وزارت بهداشت یکی از دستگاههای مهم دولت است و با توجه به مشکلات تحریم و بودجه انقباضی، ما نیز در وزارت بهداشت به ناچار باید کاهش بودجه را تحمل کنیم و این آمادگی را در مراکز بهداشتی و درمانی تقویت کنیم که با کاهش بودجه بهترین خدمات را به مردم ارائه کنند.

وی ادامه داد: در تصویب بودجه خیالمان از بابت مجلس جمع است و مطمئن هستیم که از بودجه وزارت بهداشت حداقل درحد لایحه پیشنهادی دولت حمایت می‌کنند. البته اگر آن را افزایش ندهند.

وی گفت: با توجه به اینکه فعلاً بودجه دستگاهها به صورت 3 دوازدهم بسته شده است تغییراتی در ردیف‌ها و سرفصل‌های بودجه‌ای داریم اما در مجموع بودجه وزارت بهداشت هم مانند سایر دستگاهها و متناسب با آنها انقباضی بسته شده است.

معاون پارلمانی وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر در میزان و نحوه توزیع یارانه دارو در سال جاری خواهیم داشت یا نه گفت: قرار است مابه التفاوت نرخ ارز دارو با ارز مرجع در یک ردیف اعتباری جداگانه در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد و مدیریت این اعتبار در اختیار سازمان غذا و دارو باشد.

وی گفت:‌ بر این اساس قرار است مدیریت توزیع یارانه دارو و این اعتبار جدید برای بیماران صعب العلاج به این صورت تغییر کند که کارت هوشمند جدیدی برای توزیع یارانه دارو برای این بیماران صادر شود و از این طریق یارانه دارو مستقیم به بیماران صعب العلاج از جمله بیماران سرطانی تعلق گیرد.

محسن پور افزود: تلاش ما این است که در این شرایط بیماران و خانواده‌های آنها برای تأمین دارو مستأصل نشوند و این طور نباشد که به داروخانه‌ها مراجعه کنند و به آنها بگویند،دارو نداریم.

وی گفت: البته در گذشته توزیع این اعتبارات در برخی مواقع مناسبت نبوده و موجب رنجش بیماران شده است که امیدواریم با اختصاص این رقم جدید که در واقع مابه التفاوت ارز مرجع و ارز مبادله‌ای برای داروست این مشکلات کمتر شود البته رقم دقیق این اعتبار هنوز مشخص نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha