زیرساخت‌های لازم برای اجرای برنامه پزشک خانواده در تهران مهیاست اما به دلیل همکاری نکردن بیمه‌ها دچار رکود شده است.

پزشک خانواده در تهران دچار رکود شد/خلف وعده بیمه در پرداخت سرانه پزشکان

سلامت نیوز : احمدرضا فرسار در گفت‌وگو با فارس در مورد آخرین اقدامات انجام شده در برنامه پزشک خانواده افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آمادگی کامل دارد و منتظر سیاست‌های ابلاغی وزارت بهداشت است چرا که این برنامه را در این دانشگاه افتتاح کرده‌ایم اما با عدم همکاری بیمه‌ها دچار رکود شد.

وی ادامه داد: بیمه‌ها با پزشکان خانواده قرارداد نبستند در حالی که زیر ساخت‌ها آماده شده بود. با این وجود هر زمانی که وزارت بهداشت دستور دهد و بیمه‌ها با ما قرارداد ببندند اجرای طرح ادامه خواهد یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: وزارت بهداشت تمام تلاش خود را در زمینه تأمین اعتبارات انجام داده است اما میزان تزریق اعتبارات در برنامه پزشک خانواده بستگی به این دارد که بودجه‌های امسال چگونه تخصیص داده شوند. البته ما با توجه به اعتباری که از سوی دانشگاه در نظر گرفته‌ایم آمادگی داریم تا هر زمانی که بیمه‌ها قدم به میدان بگذارند برنامه را اجرا کنیم.

فرسار اظهار کرد: نمی‌گوییم از نظر اعتباری مشکلی نداریم چرا که از لحاظ شرایط اقتصادی وضعیت کشور مناسب نیست اما این مسئله مانع از آن نخواهد شد که کارمان را انجام ندهیم.

وی در مورد میزان اعتبارات مورد نیاز برای اجرای کامل پزشک خانواده تصریح کرد: روزانه اعتبارات مورد نیاز متفاوت می‌شود و این مسئله با توجه به سرانه پزشکان خانواده متفاوت خواهد بود.

فرسار گفت: 10 میلیون نفر جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار دارد که برای هر 2 هزار و 500 نفر باید یک پزشک خانواده وجود داشته باشد.

رقمی از سرانه پزشک خانواده پرداخت نشده است

وی ادامه داد: بنابراین سرانه هر پزشک، هزار و 750 تومان در نظر گرفته شده که اگر با 10 میلیون نفر جمعیت محاسبه شود بودجه لازم برای پرداخت‌های پزشکان خانواده رفم بالایی می‌شود.

فرسار در پاسخ به اینکه چه میزان از این اعتبارات تأمین شده است گفت: در حال حاضر بیمه‌ها باید این اعتبارات را پرداخت می‌کردند که احتمالاً رقمی پرداخت نشده که با پزشکان خانواده قرارداد نبسته‌اند.

اگر بیمه اعلام همکاری نمی‌کرد برنامه را شروع نمی‌کردیم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به اظهار نظر وزیر بهداشت مبنی بر اینکه برنامه پزشک خانواده در تهران اجرا شده اما اثری از آن را نمی‌بینیم،افزود: از مرداد‌ این برنامه آغاز شده است و اگر بیمه همکاری لازم را داشت ما کار را اجرایی می‌کردیم.این در حالی است که در ابتدا اگر بیمه اعلام همکاری نمی‌کرد ما نیز برنامه را آغاز نمی‌کردیم.

بیمه‌ها با هیچ یک از پزشکان قرارداد نبستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد وضعیت قرارداد بیمه‌ها افزود: ما تاکنون 2 هزار پزشک را برای اجرای برنامه پزشک خانواده به سازمان‌های بیمه معرفی کرده‌ایم اما با هیچ یک از این افراد قرارداد بیمه منعقد نشده است.

فرسار افزود: ما تمام زیر‌ساخت‌ها را آماده کرده‌ایم و پزشکانی که اعلام آمادگی کرده‌اند را شناسایی کردیم و تغییرات لازم را در مراکز درمانی برای حضور این پزشکان مهیا کرده‌ایم.اما متأسفانه برنامه پزشک خانواده به مرحله‌ای که مردم اثرش را ببینند نرسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha