سلامت نیوز : سیدکاظم فرهمند صبح امروز در نشست خبری هفته سلامت در اتاق جلسات دانشکده علوم پزشکی نیشابور اظهار داشت: هزینه‌های درمان بیماری را بیمه‌ها تعیین می‌کنند و متاسفانه پرداخت‌ها از جیب مردم خیلی بیشتر از پرداخت بیمه‌ها برای امور درمانی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اظهار تاسف از اینکه سازمان‌های بیمه‌گر هزینه معاینات و آزمایشات افراد تازه مزدوج را بر اساس دفترچه بیمه قبول نمی‌کنند، تصریح کرد: هر شب هتلینگ بیمار حدود 200 هزار تومان هزینه برای مراکز درمانی دارد در حالی که بیمه‌ها 60 هزار تومان آن را قبول می‌کنند و این اصلا وضعیت مطلوبی نیست که چکاپ‌ها از تعهدات بیمه خارج است.

وی تاکید کرد: به لحاظ عاطفی تحت فشاریم که کارگران مجبورند هر شش ماه یک بار معاینات کارگری را بدون قبول بیمه‌ها انجام‌ دهند، حتی تامین اجتماعی هم آزمایش‌های آنها را قبول نمی‌کند.

فرهمند با اشاره به اینکه هفته سلامت از 18 تا 25 فروردین با هدف حساس‌سازی و آموزش مردم بر روی بیماری فشار خون آغاز شد، خاطرنشان کرد: فشار خون ریز فاکتور خیلی از بیماری‌ها است که اگر کنترل شود، خیلی از آسیب‌ها به بدن انسان وارد نمی‌شود.

وی اضافه کرد: بیماری فشار خون در صورت عدم کنترل تا سر حد مرگ به خانواده‌ها آسیب اجتماعی وارد و در مجموع به جامعه هزینه‌های اقتصادی تحمیل می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha