سلامت نیوز :  سیدفریدون افضلی پیش از ظهر امروز در آیین نواختن زنگ سلامت در مدارس این شهرستان اظهار داشت: سلامت و امنیت دو نعمت بزرگ خداوند هستند که به ما ارزانی شده است که باید قدر این نعمت‌ها را بدانیم و آنها را حفظ کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با بیان اینکه سلامتی شما دانش‌آموزان که آینده‌سازان جامعه هستید، مهم است، افزود: هفتم آوریل به عنوان روز سلامت جهانی نامگذاری شده است و با توجه به اهمیت موضوع سلامت در کشور ما از 18 تا 24 فروردین ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

افضلی تصریح کرد: با توجه به مسائل بهداشتی که در جهان وجود دارد، سازمان بهداشت جهانی که هماهنگ کننده بهداشت در جهان است، یک بیماری را که نقش اساسی در سلامت دارند، مشخص می‌کند و همه کشورها باید در آن موضوع کار کنند که شعار سال جاری هم «فشار خون را جدی بگیریم» است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس ما هم باید در این زمینه اطلاع‌رسانی کنیم، به ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان که جمعیت کثیری از جامعه را تشکیل می‌دهید و می‌توانید، نقش مهمی در انتقال این پیام به جامعه داشته باشید.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت گفت: سیستم‌های متعددی در کنترل فشار خون نقش دارند و در سنین مختلف هم پرفشاری می‌تواند، بروز یابد، حتی در بدو تولد و در دوران نوزادی هم به دلیل بیماری‌های مادرزادی ایجاد می‌شود.

وی اذعان داشت: فشارخون عوارض مختلفی بر بدن داشته باشد، نواختن زنگ سلامت یک هشدار است و باید به دنبال این باشیم که این بیماری را بشناسیم و با عوارض آن آشنا شویم و از کنار این بیماری راحت نگذریم.

افضلی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان هم در این ارتباط مطالعه و تحقیق کرده و معلومات خود را به دیگران به ویژه والدین خود منتقل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha