یکی از مسوولان تشکل صنایع غذایی ایران گفت: اطلاعاتی که در خصوص مضر بودن نوشابه وجود دارد، کافی نیست و در جلسه‌ای که با حضور روسای چندین کارخانه پیشرو نوشابه و برخی از نمایندگان مجلس در حضور وزیر بهداشت تشکیل شد، عنوان شد که نوشابه مضر نبوده و کم خوردن آن بلامانع است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، همایش هم اندیشی مجلس، دولت، مدیران و متخصصان صنعت نوشابه کشور که روز گذشته با هدف هم اندیشی در خصوص برخی تاثیراتی که از جانب سیاستمداران در خصوص صنعت نوشابه کشور گرفته شده است، مانند: ممنوع کردن مصرف نوشابه در ادارات دولتی ، مالیات 15 درصدی و عوارض بهداشتی 10 درصدی برای این صنعت، در محل مرکز آموزش صنعت غذای تهران برگزار شد.

دکتر"محمد حسینی" یکی از مسوولان تشکل صنایع غذایی ایران در این همایش گفت: بیماری دیابت بیش از نوشابه به قند ارتباط پیدا می‌کند در حالی که عوارض اضافه بر سازمانی که برای صنعت نوشابه مقرر شده، برای این صنعت در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد: بعد از پیگیریهایی که انجام شد، وزیر بهداشت با تشکیل یک کمیته و تشکیل یك جلسه و پس از آن نیز دوبار کمیته کارشناسی تشکیل شد كه تصمیم بر این شد در خصوص مسایل بهداشتی تعامل مشترکی بین صنایع نوشابه و وزارت بهداشت وجود داشته باشد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha