سلامت نیوز :  پیش از ظهر امروز کورش ساکی در مراسم گرامیداشت روز جهانی بهداشت که در مدرسه راهنمایی شاهد عفاف ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: صحت و سلامت انسان‌ها از مسائل و دغدغه‌های افراد جامعه است و لازم است عواملی که سلامت انسان را خدشه‌دار می‌کنند مورد کنکاش و واکاوی قرار گیرد و نباید مورد غفلت واقع شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با بیان اینکه شعار امسال در هفته سلامت توجه جدی به فشار خون بالا است، تصریح کرد: خون در عروق جاری است و مواد مغذی را به اعضا بدن می‌رساند، همان‌گونه که پرفشاری خون سبب ایجاد اختلال در بدن می‌شود، پایین بودن آن نیز بیماری محسوب می‌شود به این دلیل ضروری است تا در پی ایجاد فشار خون متعادل تلاش کنیم.

ساکی با اشاره به آمار تلفات ناشی از فشار خون بالا سازمان بهداشت جهانی در سال 2012، خاطرنشان کرد:در مدت یک سال هفت و نیم میلیون نفر در جهان در اثر اختلالات ناشی از فشار خون جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی افزود: بالاترین آمار مربوط به مرگ و میر در ایران در ارتباط با بیماری‌های قلبی ناشی از فشار خون بالا است که بسیاری از آن‌ها قابل پیشگیری هستند.

وی با اشاره به کم تحرکی و نوع تغذیه افراد جامعه که در اثر زندگی ماشینی امروز به وجود آمده است، گفت: این عوامل سبب افزایش فشار خون به خصوص در افراد بالای 50 سال می‌شود.

ساکی به تجربه موفق انگلستان در کاهش پیوندهای کلیه ناشی از فشار خون بالا، اشاره کرد و عنوان داشت: پرهیز از مصرف بی‌رویه نمک در غلات و نان نقش بسیار موثری در سلامت افراد دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha