یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 70744
سلامت نیوز : کبد نقش مهمی در فرآیند هضم و گوارش مواد غذایی در بدن ایفا می‌کند و فعالیت آن در چرخه‌ تبدیل مواد غذایی به ترکیباتی که برای بدن مفید و قابل استفاده باشند، بسیار موثر و حیاتی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این عضو بدن علاوه بر قابلیت‌های ذکر شده همچنین در دور کردن مواد سمی از خون و سالم نگه داشتن ترکیبات خون کارآیی دارد.

مشکلاتی که در کبد به وجود می‌آید می‌تواند شامل طیفی از بیماری‌ها و نارسایی هایی شوند که به بافت و عملکرد کبد آسیب می رسانند. همچنین این عضو بدن به دلیل قرار گرفتن در معرض ویروس‌ها ملتهب شود. در این مقاله بخشی از شایعترین علائم بیماری کبدی عنوان شده که به شرح زیر است:

- یرقان یا زردی یکی از علائم شایع و بارز بیماری کبدی است که به زرد شدن پوست، ناخن‌ها و چشم‌ها منجر می‌شود و دلیل آن انتشار ترکیبی موسوم به «بیلی‌روبین» در خون به جای استفاده از آن برای تولید صفرا است.

- یکی دیگر از علائم کارآیی نامناسب کبد، خونریزی لثه و بینی است.

- بیماری‌های کبدی همچنین می‌توانند به دردهای شکمی، حالت تهوع و استفراغ منجر شوند.

- در صورتی که بیماری کبدی شدت پیدا کند، می‌تواند به اعضای دیگر بدن مانند قلب و کلیه ها نیز آسیب برساند و به این ترتیب عملکرد نامناسب این اعضای مهم می توانند نشان دهنده مشکل کبدی باشد.

علائم بیماری کبدی ممکن است یکباره و یا با گذشت زمان خود را نشان دهند و از این رو برای پیشگیری به موقع از اختلالات کبدی مراقبت مناسب و دائمی از این عضو حیاتی و مهم، امری ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha