یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹
کد خبر: 70759

سلامت نیوز : مدیر کل سلامت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش وپرورش و شهرداریها تمام مدارس را به مدارس مروج سلامت تبدیل می‌کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محمد اسماعیل مطلق در مراسم نواختن زنگ سلامت در مدارس که صبح امروز با حضور معاون سلامت وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران در دبستان پسرانه برهان منطقه 12 برگزار شد، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حداکثر سن امید به زندگی در ایران 54 سال بود که این میزان در حال حاضر به 74 سال رسیده است.

وی افزود: با توجه به اینکه برنامه‌های بلندمدت برای سال 1404 در نظر گرفته شده و طبق مطالبه مقام معظم رهبری باید ایران در مسائل گوناگون به عنوان کشور برتر منطقه باشد باید امید به زندگی را به بالای 80 سال برسانیم.

مدیر کل سلامت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت تصریح کرد:‌ خود مراقبتی دانش آموزان و همچنین مراقبت از پدر، مادر و افراد مسن خانواده از برنامه‌هایی است که در جهت ارتقای سلامت و افزایش سن امید به زندگی انجام می‌شود.

به گفته وی قبل از انقلاب از هر یک هزار کودکی که متولد می‌شد 140 کودک فوت می‌کرد که این میزان در هر حال حاضر به ازای هر یک هزار تولد به فوت 15 کودک کاهش یافته است که علت آن مراقبت‌های ویژه و پیشگیری است.

مطلق در ادامه با تاکید بر ارتقای سلامت دانش‌آموزان در مدارس به یکی از برنامه‌های مهم و مشترک وزارت بهداشت و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 20 هزار مدرسه مروج سلامت در کشور فعالیت دارند که بر اساس استانداردهایی که رعایت می‌کنند پنج، چهار، سه، دو و یک ستاره هستند و برخی هم هنوز هیچ درجه‌ای نگرفته‌اند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که اولویت مشترکی بین وزارت بهداشتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش است، توسعه و ترویج برنامه‌های سلامت محور و مدارس مروج سلامت است به طوری که مقرر شده با همکاری این دو وزارتخانه و شهرداری‌ها تمام مدارس را به مدارس مروج سلامت تبدیل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha