سلامت نیوز : عبدالرضا یعقوب‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر برپایی نمایشگاههای بین المللی تجهیزات پزشکی در تمام دنیا جا افتاده است و در معرفی دستاوردها، جذب سرمایه گذاران خارجی و نمایش توانمندیهای تولیدکنندگان موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ وی درباره میزان صادرات تجهیزات پزشکی توضیح داد: مطابق آمارهای ثبت شده در سال 90 ، میزان صادرات تجهیزات پزشکی بالغ بر 11 میلیون دلار بود که البته فاصله زیادی را تا شرایط ایده آل نشان می‌دهد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی با بیان اینکه ارزش ریالی این میزان از صادرات پتانسیل 5 شرکت بزرگ و فعال داخلی ماست، اظهار کرد: به این معنا که هر کدام از این 5 شرکت به تنهایی می‌توانند بالای 10 میلیون دلار صادرات داشته باشند. البته پایین بودن این آمار به علت عدم توانمندی یا پایین بودن امکانات تکنولوژیک نیست و حمایت گسترده تر دولت را برای تولید و صادرات می طلبد.

یعقوب‌زاده افزود: توانمندی تولیدکنندگان داخل به قدر بالاست که به جرئت می‌توان گفت بیش از 50 درصد تجهیزات پزشکی را با کیفیت عالی تولید کرده و در اختیار تمام مراکز درمانی و بیمارستانها قرار می دهند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 20 شرکت داخلی موفق به اخذ استانداردهای بین المللی شده و دستگاههای شان در بیمارستانهای اروپایی نصب می شود، تصریح کرد: طی چند ماه اخیر با مشکلاتی نظیر محدودیت صادرات برای برخی اقلام روبرو شدیم و به نظر می رسد سرعت گیرهایی برای صادرات گذاشته اند که روند کار را کند می کند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ضمن تاکید بر ضرورت اعمال حمایتهای تشویقی برای صادرات عنوان کرد: هم اکنون شرکتهای داخلی اقلام خود را به بیش از 70 کشور دنیا از روسیه گرفته تا امریکای جنوبی صادر می کنند.

یعقوب زاده همچنین خواستار حمایت دولت و ثبات نرخ ارز شد و گفت: وضعیت به گونه ای است که برخی تولیدکنندگان ما اقلام خود را به اسم کشورهای دیگر به فروش می رسانند که خود نشان دهنده ضرورت حمایت از تولیدکنندگان داخل و باور توانمندیهای آنان است.

شانزدهمین نمایشگاه ایران هلث از 28 تا 31 اردیبهشت 92 در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha