یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر: 70770
سلامت نیوز : داشتن موهای سالم و خوش حالت از موارد بسیار موثر در اعتماد به نفس خانم‌ها و آقایان است. با پیشرفت جوامع افزایش آلودگی‌ها و الگوهای نامناسب تغذیه سلامت مو بیشتر و بیشتر به خطر می‌افتد. دکتر سزاوار در رابطه با یکی از مشکلات شایع مو، یعنی چربی مو ما را راهنمایی می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ دکتر محمد سزاوار متخصص پوست و مو گفت: «زمانی در زندگی هر فرد فرا می‌رسد که او باور دارد که طراوت و تازگی و لطافت موهای خود ر از دست داده است. این عمل باعث بروز افسردگی و جمع گریزی در افراد می‌شود. در این مرحله فرد به رنگ کردن، تغییر حالت‌های مداوم، براشینگ و یا رنگ کردن رو می‌آورد. تمام این کار‌ها در بلند مدت باعث از بین رفتم و تضعیف شدید ساقه مو می‌شود.»

دکتر سزاوار در ادامه، با اشاره به چربی مو‌ها و شایع بودن آن در جوامع امروزه علی الخصوص در بین جوان‌تر‌ها ادامه داد: «اگر احساس می‌کنید موهای شما در کمتر از یک روز بعد از شست و شو کاملا چرب می‌شود و حال خود را از دست می‌دهد باید در استحمام‌های خود از شامپوهای مخصوص موهای چرب استفاده کنید. این شامپو‌ها عاری از هر گونه روغن سنگین و سیلیکون هستند.»

وی افزود: «دو ماده‌ای که از آن نام بردیم مخصوص موهای آسیب دیده و خشک است. این مواد زمانی که همانند شامپو روی مو‌ها قرار می‌گیرند به صورت یک لایه محافظت کننده بخش‌های آسیب دیده را پوشش داده و از آسیب دیدن مجدد آن‌ها جلوگیری می‌کند.»

این متخصص در ادامه افزود: «بر خلاف آنچه تصور می‌شود استفاده از آب بسیار گرم برای پاک کردن چربی از مو‌ها کار درستی نیست. دمای بالای آب باعث تحریک غدد چربی سطح پوست و ترشح بیشتر چربی می‌شود.»

به گفته وی، استفاده از نرم کننده‌ها در قسمت‌های بالای ساقه مو ضرورتی ندارد. نرم کننده‌ها تنها در جایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که مو‌ها بر روی یکدیگر سایش داشته باشند. لذا استفاده از آن‌ها در انتهای ساقه مو‌ها کافی است.

دکتر سزاوار از نشانه‌های موهایی که جوانی خود را از دست داده‌اند را نازک شدن تار‌های مو، چرب شدن بیش از حد مو‌ها در مدت زمان کمتر از ۲۴ ساعت پس از استحمام و پژمرده و زبر شدن مو‌ها به گونه‌ای که هیچ حالتی را به خو نگیرند دانست و ادامه داد: «تا حدود بسیار زیادی ژن‌ها در حالت و جنس مو‌ها تأثیر گذار است. افرادی که موهایشان نازک است از استحکام درونی کمتری نیز در ساقه موهای خود برخوردارند. این افراد برعکس افرادی که تار موهای آن‌ها ضخیم است تعداد بیشتری از تارهای مو را در سر خود دارند.»

این متخصص افزود: «هر تار مو دارای حداقل یک غده چربی است به همین دلیل در افرادی که تار موی آن‌ها و نازک و تعداد تار مو‌ها بیشتر است چربی بیشتری در سطح سر و در نتیجه در ساقه مو‌ها وجود خواهد داشت.»

وی در پایان راه جلوگیری از این چربی‌ها را کوتاه کردن چند سانتیمتری مو‌ها هر ۴ تا ۶ ماه یکبار اعلام کرد و گفت: «باید توجه داشت استفاده از تمامی حالت دهنده‌ها در بلند مدت می‌تواند به تار مو‌ها آسیب‌های بسیاری وارد کند. این آسیب‌ها در افرادی که موهای چرب دارند به علت تأکید از بین بردن چربی مو‌ها با وسایل حالت دهنده و همچنین ضعفی که در ساقه مو‌ها وجود دارد بیشتر خواهد بود.»
.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha