یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۹

گرچه مصرف ویتامین ب در پیشگیری از ناتوانی ذهنی پس از سکته بی‌تاثیر است، خطر بروز سکته را کاهش می‌دهد.

سلامت نیوز: گرچه مصرف ویتامین ب در پیشگیری از ناتوانی ذهنی پس از سکته بی‌تاثیر است، خطر بروز سکته را کاهش می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت ،به‌گفته پژوهشگران انجمن سکته امریکا، نتایج بررسیها نشان می‌دهد مصرف مکملهای ویتامین ب در پیشگیری از افت توان ذهنی در افرادی که سابقه سکته مغزی یا حمله ایسکمیک گذرا دارند، تاثیر ندارد. این پژوهشگران نتایج تحقیقات خود را در قالب گزارش در یک کنفرانس جدید اعلام کرده‌اند.

سکته مغزی با افزایش خطر افت توان ذهنی و ناتوانی ادراکی همراه است و فعالیتهای ادراکی مغز (مانند سپردن به حافظه و پردازش فکر) پس از سکته آسیب می‌بیند.

در این مطالعه که بر روی بیش از 8هزار بیمار دارای سابقه سکته مغزی یا حملات ایسکمیک گذرا انجام شد، معلوم گردید مصرف این ویتامین در شکلهای مختلف فولیک اسید، ویتامین ب6 و ب12 هیچ تاثیری در بهبود توان ذهنی این بیماران ندارد.

شرح این مطالعات در کنفرانس بین المللی سکته مغزی با هماهنگی انجمن امریکایی سکته ارائه شده است.
البته نتایج بررسیهای دانشمندان حاکی از آن است که مصرف ویتامین ب12 گرچه تاثیری در بهبود توان ذهنی پس از سکته ندارد، خطر بروز سکته قلبی و مغزی را کاهش می‌دهد.

محققان دانشگاه وسترن اونتاریو و دانشکده پزشکی هاروارد می‌گویند: از درمان با استفاده از ویتامین ب به‌طور گسترده برای کاهش میزان اسید آمینه هوموسیستئین استفاده شده است. میزان زیاد این اسید آمینه در جریان خون با افزایش خطر سکته قلبی و مغزی مرتبط می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha