یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۹
کد خبر: 70774

رئیس مرکز اطلا ع رسانی سموم و داورهای وزارت بهداشت همزمان با ایام خانه تکانی و مواجه با داروهای تاریخ گذشته درباره نحوه امحاء آنها گفت: بهتر است شربت های نیمه مصرف و تاریخ گذشته را پس از خالی کردن در سینک ظرفشویی شیشه آن را در کیسه زباله قرار دهید.

سلامت نیوز : رئیس مرکز اطلا ع رسانی سموم و داورهای وزارت بهداشت همزمان با ایام خانه تکانی و مواجه با داروهای تاریخ گذشته درباره نحوه امحاء آنها  گفت: بهتر است شربت های نیمه مصرف و تاریخ گذشته را پس از خالی کردن در سینک ظرفشویی شیشه آن را در کیسه زباله قرار دهید.

دکتر طلعت قانع در گفت و گو با بخش رویدادهای سلامت  رادیو سلامت همچنین توصیه کرد:قرص های تاریخ گدشته را نیز پس از جدا سازی از ورق فلزی  آن را در آب حل کرده و سپس  در کیسه زباله قرار دهید.

وی آمپول های تاریخ گذشته را نیز مستلزم امحاء دانست و افزود:بهتر است آمپول های تاریخ گذشته را به طور جداگانه د ر کیسه زباله قرار دهید زیرا در صورت مخلوط شده با سایر زباله ها امکان انفجار آن به هنگام  سوزاندن وجود دارد.

دکتر قانع درباره سرنگ های تاریخ گذشته هم تاکید کرد:پس از جدا سازی سوزن سرنگ به طور جداگانه دور ریخته شود.

رئیس مرکز اطلا ع رسانی سموم و داورهای وزارت بهداشت درباره برگشت داروهای تاریخ گذشته به داروخانه و تحویل این دست داروها به مراکزی چون هلال احمر یادآور شد:به یاد داشته باشیم داوری که از داروخانه خارج می شود  امکان برگشت آن به هیچ وجه به داروخانه وجود ندارد.
دکتر قانع افزود: پس از خروج دارو از داروخانه و شرایط نگهداری،تغییراتی  در کیفیت آن  ایجاد می شود که  بهتر است از اهدا, آن به فرد و یا مرکزی پیشگیری شود.
وی تاکید کرد:تحویل داروی که تاریخ انقضاء آن فرا نرسیده و در خانه نیز قابلیت مصرف ندارد /  از نظر اخلاقی صحیح نیست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha