دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۵
کد خبر: 70787
سلامت نیوز : معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در حالی از پرداخت دوباره وام ازدواج از ابتدای سال جدید به عنوان عیدی این وزارت خانه به جوانان در شرف ازدواج خبر می‌دهد که هنوز هیچ اقدامی از سوی بانک مرکزی در این خصوص صورت نگرفته است.

وام 5 میلیونی می دهیم
به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ، به گفته «محمد صادق اکبری» وزارت ورزش و جوانان با پیگیری‌هایی که در سال گذشته انجام داد، موفق شد عیدی جوانان ایرانی را به آنها بدهد و با تلاش این وزارت خانه و بانک مرکزی دوباره وام ازدواج از ابتدای سال جدید به جوانان در شرف ازدواج پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین این وزارت خانه به دنبال افزایش وام ازدواج برای جوانان است، افزود: اگر بسته پیشنهادی ازدواج به دولت تصویب شود و همچنین شورای پول و اعتبار نیز منابع مالی کافی داشته باشد به جوانانی که دارای چهار شرط طلبگی، داشتن سن زیر 25 سال، فوت یکی از والدین زوجها و مهریه کمتر از 110 سکه باشند، وام 5 میلیون تومانی پرداخت می شود.

بانک مرکزی مشکل را برطرف کند
این در حالی است که مصوبه پنجمین جلسه شورای عالی جوانان و الزام و دستور ریاست جمهوری در پرداخت وام ازدواج جوانان به بانک مرکزی هنوز اجرایی نشده و تعداد زیادی از جوانان از سال گذشته موفق به دریافت وام ازدواج خود نشده‌اند و به طور حتم تعداد زیادی نیز امسال در فهرست دریافت کننده های وام ازدواج قرار می گیرند. در همین باره مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از پرداخت 867 هزار وام ازدواج به جوانان در سال گذشته خبر داده و گفته بود: در پنجمین جلسه شورای عالی جوانان که در اسفندماه با حضور رییس جمهور برگزار شد رییس جمهور دستور داد از طریق بانک مرکزی موضوع بررسی شود و هرچه سریع تر مشکل برطرف شود.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: برگزاری جلسات کار گروه از اسفند سال گذشته آغاز شد و براساس تفاهم های صورت گرفته با بانک مرکزی قرار است از ابتدای سال جدید وام ازدواج به متقاضیان پرداخت شود.به گفته مسعود امینی ، خبر پرداخت وام ازدواج از خرداد ماه صحت ندارد و متقاضیان از ابتدای سال جدید می توانند وام های خود را از بانک های عامل دریافت کنند.

درحالی که هم اکنون انگشت اتهام به سوی وزارت ورزش و جوانان کشور نشانه گرفته شده است مسئولان بانک مرکزی هنوز در اجرایی کردن این مصوبه اقدامی نکرده اند و محمد صادق اکبری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در حالی از پرداخت وام ازدواج 5 میلیون تومانی به جوانان خبر می‌دهد که هنوز تعداد زیادی از جوانان که سال گذشته ازدواج کرده‌اند موفق به دریافت وام 2 میلیون تومانی ازدواج نشده‌اند.

قوه مجریه پای کار بیاید
به نظر می رسد مجلس باید قانونی تصویب کند تا دولت بتواند از محل وجوه اداره شده، وام های ازدواج را پرداخت کند. رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی دلیل توقف پرداخت وام ازدواج را اتمام اعتبارات صندوق قرض الحسنه عنوان و اظهار کرد: دولت باید وام های ازدواج را از محل وجوه اداره شده پرداخت کند که به دلیل منع قانونی، طرح دو فوریتی را در این باره ارائه خواهیم کرد.

«عبدالرضا عزیزی» درباره توقف پرداخت وام پنج میلیونی ازدواج گفت: طبق توضیحات ارائه شده وام های ازدواج از طریق صندوق قرض الحسنه پرداخت می شود که به دلیل آنکه تمام پول این صندوق برای وام ازدواج پرداخت شده است دیگر اعتباری برای پرداخت وام باقی نمانده است.

وی توضیح داد: در چنین وضعیتی باید کاری کنیم تا وام های ازدواج از محل وجوه اداره شده پرداخت شود به همین دلیل در تلاشیم تا به زودی طرح دو فوریتی را به مجلس در خصوص خوداشتغالی و پرداخت وام ازدواج از محل وجوه اداره شده برای جوانان ارائه کنیم تا این مشکل کنونی در کل ایران حل شود.

پول ندارند، وام بدهند
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه دولت قصد دادن وام های ازدواج را دارد، گفت: دولت می‌خواهد که وام ازدواج بدهد اما منابع تمام شده و منع قانونی برای برداشت از محل دیگر برای پرداخت وام وجود دارد زیرا دولت فقط باید از محل صندوق قرض الحسنه وام های ازدواج را پرداخت کند.

عزیزی گفت: اتمام اعتبارات صندوق قرض الحسنه مانند این است که ما یک قلکی داشته باشیم که تمامی پول آن را خرج کرده ایم و دیگر نمی توانیم از آن برداشت کنیم. وضعیت دولت نیز اینگونه است و دیگر اعتباری در صندوق قرض الحسنه باقی نمانده که بتواند از محل آن وام پرداخت کند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین در خصوص احتمال افزایش میزان وام در صورت تامین اعتبارات نیز گفت: این موضوع باید بررسی شود اگر میزان وام ازدواج افزایش یابد افراد کمتری می توانند از آن استفاده کنند، هر چه مبلغ بالاتر رود میزان پرداختی نیز کمتر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha