سلامت نیوز-به گفته پزشكان متخصص تغذیه، انجام روش‌هایی چون آهسته غذا خوردن، پیاده روی كردن روزانه، استفاده از میوه و سبزی حین صرف غذا و از همه مهمتر داشتن یك هدف صادقانه، از برجسته‌ترین راه‌های كاهش وزن و تناسب اندام است.

7 راه پیشنهادی برای كاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام
به نقل از پایگاه خبری آسوشیتدپرس، به گفته پزشكان مهمترین عامل برای رسیدن به وزن مطلوب داشتن یك هدف صادقانه و عملی است. چراكه متخصصان معتقدند كاهش سریع وزن كه به دلیل نخوردن غذای كافی حاصل می شود، اولا باعث خستگی و ضعف در افراد می شود و ثانیا، این كاهش وزن سریعا جبران می‌شود.
بنابر این گزارش، پزشكان قطع 500 كالری از رژیم غذایی روزانه افراد را كه باعث كاهش وزن 500 گرم در هفته می شود، روشی متعادل و مفید برای افراد چاق در اضافه وزن می دانند.
این گزارش حاكی است؛ مشخص كردن روزها و زمان‌های ثابتی در هفته برای انجام پیاده روی و پایبند بودن به رعایت آن، دومین راه برای كاهش وزن در افراد است. سومین راه رسیدن به تناسب اندام در افراد، استفاده از كتاب ها و مجلات تغذیه و اطلاع یافتن از میزان كالری ها و چربی ها و هیدرات های كربن موجود در غذاهاست كه هنگام تعیین رژیم غذایی به افراد كمك می كند.
برخلاف تصور عمومی استفاده صرف از مواد غذایی حاوی پروتئین و استفاده نكردن از مواد غذایی حاوی هیدرات كربن، راه مناسبی برای كاهش وزن نیست و پزشكان این نوع رژیم غذایی را FAD FOOD نامیده‌اند و استفاده نكردن از FAD FOOD به عنوان رژیم غذایی به عنوان چهارمین راه داشتن تناسب اندام مطرح می شود.
پزشكان پنجمین راه كاهش وزن و مقابله با چاقی را آهسته غذا خوردن می دانند، به طوری كه ایجاد فاصله 30 ثانیه‌ای بین هر لقمه و زمان صرف غذا حداقل 20 دقیقه را مناسب می‌دانند. همچنین آمارها نشان می دهد افراد چاق سریعتر از افراد دیگر غذا می خورند.
ششمین راه كاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام، استفاده نكردن از غذاهای آماده (البته به طور مكرر و روزانه)، مصرف میوه و سبزی به همراه مصرف غذا و جویدن كامل میوه‌ها و سبزی‌ها است.
محققان، اجرای مرتب، به موقع و پیوسته تمام راه ها و توصیه های پزشكی متخصصان در زمینه روش‌های كاهش وزن و تناسب اندام را به عنوان هفتمین و آخرین راه مقابله با چاقی مطرح می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha