دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
سلامت نیوز : نتایج بررسی ها نشان می دهد در اولین برخورد شما با دیگران برداشت طرف مقابل از شخصیت شما تا ۹۳ درصد مربوط به زبان بدن شماست. ۷درصد باقی مانده هم مربوط به سخنانی است که می گویید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ، محققان می گویند، زبان بدن تنها به صاف ایستادن یا ارتباط چشمی نیست بلکه مولفه های دیگری نیز در آن دخیل است. اما چگونه می توان با زبان بدن دیگران را جذب خود کرد؟

تکان دادن سر:هنگام صحبت کردن با دیگران به آرامی سر خود را تکان دهید. این امر باعث آرامش فرد مقابل می شود و نشانه این است که حرف های او را می فهمید. با تکان دادن سر فرد مقابل متوجه می شود که به حرف های او گوش می دهید.

این سریع ترین روش ارتباط بدون گفتن حتی یک کلمه است.

نگاه نافذ؛ نگاه خود را از چشم ها به وسط پیشانی فرد مقابل هدایت کنید. این کار باعث می شود تا نگاه شما دقیق و نشانه تحکم باشد.

دست کشیدن به موها:این حرکت معمولاً نشانه نداشتن اعتماد به خود و آن چه می گویید است.

نارضایتی از وضعیت:قفل کردن دو دست پشت گردن در حالی که آرنج ها به سمت جلوست نشانه این است که ناراحتید یا این که از وضعیت پیش آمده راضی نیستید.

لمس انگشتان:لمس کردن نوک انگشتان هنگام گفت وگو یعنی این که از موضوعی اطلاعات کامل دارید.

افسردگی: راه رفتن در حالی که دستانتان را در جیب گذاشته اید نشانه ناامیدی و ناراحتی است.

دست کشیدن به چانه:دست کشیدن به چانه هنگام حرف زدن نشانه قضاوت کردن درباره حرف های طرف مقابل است یا این که می تواند نشانه تصمیم گیری باشد.

پرخاشگری:نشان دادن طرف مقابل با انگشتان هنگام صحبت کردن نشانه پرخاشگری است.

تن صدا:کسی که شما را هم سطح خود می داند، با تن صدای معمولی نه خیلی بلند نه خیلی آهسته با شما صحبت می کند.

واکنش به حرکات شما:این یک حرکت متداول است یعنی که فرد مقابل سعی دارد روی شما اثر خوبی بگذارد و رابطه نزدیک برقرار کند.

در فکر بودن:نگاه کردن به بالا یا سمت چپ؛ یعنی که به فکر تو هستم، یا به گذشته فکر می کنم یا تلاش می کنم یک چیز مهم را به یاد بیاورم.

کشیدن گوش:این حرکت یعنی که فرد از چیزی مطمئن نیست.

اهمیت ندادن:اگر هنگام صحبت کردن، فرد مقابل، خود را با تلفن همراه، خودکار، کاغذ و... مشغول کند یعنی که حرف های شما برای او اهمیت ندارد یا این که سعی دارد از شما فرار کند.

لبخند زدن :روان شناسان می گویند لبخند زدن، نوعی تقلید ناخودآگاه است. این حرکت موثر دیگران را به فرد مقابل متوجه می کند.

احساس خوب داشتن:وقتی اغلب، کف دست به سمت بالا قرار بگیرد، نشانه سادگی و مهربانی است. مردم به حرف های چنین فردی اعتقاد دارند و از بودن کنار او لذت می برند.

پلک زدن مکرر:این علامت اضطراب است. میزان پلک زدن با وارد شدن اضطراب افزایش می یابد. سعی کنید آرامش خود را حفظ و به ویژه هنگام اضطراب داشتن پلک زدن را کاهش دهید.

قرار دادن وزن از این پا به آن پا:هنگام مکالمه، در هر ۲ تا ۳ دقیقه پاها را عوض نکنید، زیرا این نشانه خستگی است.

دست به سینه:این حرکت مانع ارتباط برقرار کردن با افراد دیگر می شود؛ زیرا انرژی منفی ارسال و فرد احساس می کند تمایلی به برقراری ارتباط با وی ندارید.

بهداشت بدن و لباس:رعایت بهداشت بدن و پوشش درست و مناسب جزو مهم ترین اصول است.

کمی آهسته:سعی کنید حرکت بدنی خود را کند کنید آرامش در حرکت های بدنی نشانه قدرت فرد است.

برای خود الگو قرار دهید:برای آموختن حرکت های درست لازم است برای خود یک الگو انتخاب کنید. با نگاه کردن به حرکت های بدنی الگویی که انتخاب کرده اید آن را تمرین کنید.

اسم مخاطب را به زبان بیاورید.محققان می گویند، شیرین ترین چیزی که هر فرد می شنود، اسم خودش است. بنابراین هنگام صحبت کردن، اسم مخاطب را به زبان بیاورید.

مسیر نشانه جذب شدن است:بدن انسان به طرفی که ذهن می خواهد برود تمایل پیدا می کند یعنی که پاها و زانوها همیشه به سمت کسی که ذهن جذب آن شده است قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha