دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰
سلامت نیوز : یکی از پیامدهای طلاق از دست دادن اعتماد به نفس درباره ازدواج دوباره است. چنان که فرد مشکلات طلاق را مدیریت نکند قادر به انتخاب درست نیست. از سوال تان پیداست که:

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ، اولا اطرافیان به راحتی وارد مرز شخصی شما شده و شما را دچار سردرگمی کرده اند. بهتر است ابتدا درباره مرزهای شخصی خود کمی جدی تر عمل کنید اگر در هر تصمیمی که می خواهید بگیرید همه اعضای خانواده و سایر اطرافیان خود را محق به دادن نظر و راهنمایی کنند قطعا «تصمیم گیری» کار سختی می شود و شما بلاتکلیف می مانید. در عین حال که استفاده از نظرات افراد مجرب و متخصص بسیار کمک کننده است اما نباید این مسئله به افراد متعدد و غیر متخصص واگذار شود چرا که زمینه گیجی یا سردرگمی بیشتر را فراهم می کند.

مسئله بعدی این است که ظاهراً درباره انتخاب برای آینده تان مستقل نیستید، بلکه میدان را به دیگران سپرده و بیشتر نظاره گر هستید. اگر نقش آدم وابسته یا منفعل را بازی کنید یعنی کسی که برای تصمیم گیری وابسته به دیگران است یا بدون آن ها نمی تواند راه درست را انتخاب کند احتمال خطا یا شکست را باید در نظر بگیرید؛ بنابراین بهتر است ابتدا به این سوال که چقدر آمادگی ازدواج دارید پاسخ دهید، یعنی آیا از گذشته خود بیرون آمده اید یا این که خاطرات منفی در ذهنتان وجود دارد که باعث نگرانی و ترس شما شده است. اگر احساس خشم، ترس و ناامیدی خود را کنترل کنید، انتخاب منطقی تر و معقول تری خواهید داشت تا این که هنوز پر از خشم یا اضطراب باشید. اگر چنین باشد شما می دانید در کنار چه فردی خوشبخت می شوید و چه معیارهای دقیقی برای ازدواجتان دارید.

نکته سوم این که درصورتی که یکسری مشکلات یا نداشتن برخی مهارت ها باعث طلاق شما شده، بهتر است به تحلیل این مسائل بپردازید تا در ازدواج بعدی خود را در برابر این آسیب ها بیمه کنید.

بدون شک چنین ازدواجی ترس و اضطراب کمتری دارد. مشاوره پیش از ازدواج و کسب مهارت های زناشویی نیز بر کنترل شرایط آینده خواهد افزود و ازدواج بهتری خواهید داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha