سلامت نیوز : دو نفر از اعضای شورای شهر تهران بار دیگر از اقدامات دولت برای دیوار‌کشی در پارک پردیسان خبر دادند و به این اقدام غیرقانونی اعتراض کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهار ، این نخستین بار نیست که اعضای شورای شهر تهران از اقدامات سازمان محیط‌زیست و دولت برای تفکیک بخشی از اراضی پارک پردیسان و دیوار‌کشی در این پارک انتقاد می‌کنند. دیروز در نخستین جلسه شورای شهر تهران در سال جدید معصومه ابتکار و همچنین مرتضی طلایی از شهرداری تهران خواستند ساخت‌وسازها در محدوده حفاظت‌شده پارک پردیسان را با حساسیت بیشتری دنبال کند. آن‌ها معتقدند برخی به پشتوانه حمایت‌های دولتی درحال دیوار‌کشی و جدا کردن بخشی از فضای این پارک برای انجام ساخت‌وسازهای جدید در این محدوده هستند.

در عین حال مدیران سازمان محیط‌زیست گفته‌اند در پارک پردیسان دیوار‌کشی نکردند و تنها بخشی از فضاهای اداری را با فنس از دیگر بخش‌های پارک جدا کرده است.ابتکار، روز گذشته با اشاره به اقدامات جدیدی برای دیوارکشی در بخش‌هایی از سطح پارک پردیسان گفت: این اقدامات قویا مورد مخالفت قرار می‌گیرد و شهرداری باید با این اقدام به عنوان یک ساخت‌وساز غیرمجاز برخورد کند

وی خطاب به معاون حقوقی شهردار تهران که در جلسه حاضر بود، گفت: شهرداری باید به صورت ضرب‌الاجل نسبت به این ساخت‌وساز واکنش نشان دهد، چراکه تا زمان آماده شدن و ابلاغ این مصوبه دیوار ذکر‌شده بالا می‌رود و دیگر نمی‌توان کاری کرد. بوستان جنگلی پردیسان یکی از بوستان‌های بزرگ و مشهور شهر تهران است. این بوستان در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد.

این بوستان که در شمال غربی تهران واقع شده‌ است، از سمت شمال به بزرگراه همت و محله شهرک غرب، از شرق به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، از غرب به مسیل رودخانه پونک و از سمت جنوب به بزرگراه حکیم و محله بلوار مرزداران محدود می‌شود. بزرگراه یادگار امام در راستای شمالی/جنوبی، این بوستان را به دو بخش تقسیم می‌کند که پیوند آن‌ها به وسیله دو پل برقرار شده ‌است.

از امکانات این بوستان می‌توان به موزه تنوع زیستی، موزه آب و باغ وحش اشاره کرد. وجود موزه تنوع زیستی با انواع حیوانات و حشرات تاکسیدرمی‌شده و بعضا زنده، یکی دیگر از جذابیت‌های این پارک جنگلی است. ساختمان سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران نیز در قسمت جنوبی این بوستان قرار دارد.

   
       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha