وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشكی گفت: در سفرهای استانی هیات دولت ‪۲۲۲‬ طرح بیمارستانی به تصویب رسیده كه تا پایان امسال با همكاری وزارت مسكن و شهرسازی ‪ ۳‬هزار تخت بیمارستانی از طرح های مذكور به بهره‌برداری می‌رسد.

دكتر "كامران باقری لنكرانی"  درمراسم افتتاح "مركز آموزشی درمانی سوانح سوختگی مرحوم رحیمی" در قم ، گفت: همچنین تامین اعتبار برای به بهره داری رسیدن ‪ ۳‬هزار تخت بیمارستانی دیگر در دست مطالعه قرار دارد.

وی از تاسیس "ستاد خیران بسیج سلامت" كه نیازهای درمانی وبهداشتی را به نیكوكاران معرفی می‌كند ، خبر داد.

وزیر بهداشت با بیان اینكه در طرح‌هایی كه ‪ ۴۰‬درصد هزینه‌های آن توسط خیران تامین شود ، دولت مشاركت ‪۶۰‬درصدی خواهد كرد ، گفت: بسیاری از طرح‌ها با استفاده از مشاركت نیكوكاران و دولت به اتمام خواهد رسید.

لنكرانی راه اندازی مركز تخصصی سوانح سوختگی قم را از نیازهای ضروری درمانی این استان برشمرد و تصریح كرد: این مركز یكی از مراكز مجهز سوانح سوختگی كشور بوده و بر اساس استانداردهای روز و با تجهیزات نوین ساخته شده‌است.

وی روند بازسازی بیمارستان شهید بهشتی قم را مثبت ارزیابی كرد و گفت:
این بیمارستان تا پایان سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

حضرت آیت الله "حسین نوری همدانی" از مراجع تقلید در قم نیز در این آیین مساله بهداشت و درمان را از امور مهم در رابطه با سلامتی انسان برشمرد و گفت: نیكوكارانی كه در امر ساخت مراكز درمانی و بهداشتی مشاركت دارند در تامین سلامت و رفاه مردم خدمات شایان توجه و ماندگاری انجام می‌دهند.

وی نشر فرهنگ و علوم اسلامی، ساخت اماكن عام‌المنفعه و تربیت فرزند صالح را از امور ماندگار دانست و اظهار داشت: این اقدامات نیكوكاران درسی بزرگ برای تمام انسان هاست.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha