سلامت نیوز : عباسعلی ناصحی در گفت‌وگو با فارس، در مورد طرح پیشنهادی ادغام مراکز درمان سوءمصرف مواد مخدر در برنامه پزشک خانواده افزود: آنچه مورد نظر ماست این است که برنامه خدمات درمانی سوءمصرف مواد مخدر مانند سایر خدمات در برنامه پزشک خانواده ادغام شود.

وی با اشاره به اینکه پیشنهادات متفاوتی در مورد این طرح مطرح است گفت: وزارت بهداشت در نظر دارد برای هر تیم پزشک خانواده که 10 هزار جمعیت را پوشش می‌دهد مراکز درمان سوءمصرف مواد را نیز پوشش دهد و این مراکز زیرنظر پزشک مسئول تیم پزشک خانواده مدیریت شود.

مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت تصریح کرد: بنابراین هر تیم پزشک خانواده که مسئول سلامت 10 هزار نفر می‌شود شامل یک پزشک مسئول و 3 پزشک دیگر است که به همراه گروه پیراپزشکان، پرستاران، کارشناس بهداشت محیط و غیره زیرنظر این فرد مسئول کار خواهند کرد.

ناصحی ادامه داد: هر مرکز درمان سوءمصرف مواد مخدر زیرنظر یک تیم پزشک خانواده قرار می‌گیرد و به اشکال مختلف برحسب توانایی دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت مبتلا به اعتیاد در هر استان این مراکز تقسیم می‌شوند.

مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت ادامه داد: هر مرکز درمان سوءمصرف مواد متصل به تیم پزشکی می‌شود و ممکن است برای یک تیم پزشک خانواده یک مرکز و برای تیم دیگر چند مرکز در نظر گرفته شود چرا که تعداد معتادان این موضوع را تعیین می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha