سلامت نیوز : قباد محمدی گفت: در هنگام استفاده از فرآورده‌های شیمیایی حتماً در نور کافی برچسب روی بسته‌بندی را مطالعه کرده سپس مصرف نمائید چرا که استفاده از مواد شیمیایی در تاریکی می‌توانند خطرناک باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، محمدی افزود: در هنگام استفاده از مواد شیمیایی و فرآورده‌های شوینده و پاک‌کننده پنجره‌ها را باز کنید تا هوا به خوبی در محیط جریان داشته باشد و همچنین از اختلاط مواد شیمیایی مانند جوهرنمک با فرآورده‌های سفیدکننده جداً خودداری کنید چرا که بخار و گازهای ناشی از این اختلال بسیار سمی و خفه‌کننده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، تاکید کرد: پس از مصرف مواد شوینده، سفیدکننده، جرم‌بر و لوله بازکن در محیط های دربسته و کوچک مانند دستشویی و حمام به هیچ عنوان در این مکان‌ها توقف نکنید چرا که گازهای تولید شده در این محیط بدون تهویه مناسب حفظ کننده و سمی است.

 وی گفت: ضمن استفاده از مواد شیمیایی حتماً از وسایل محافظت‌کننده مانند دستکش بلند، کفش نفوذناپذیر، لباس آستین بلند، شلوار بلند و جوراب استفاده نمائید.

معاون غذا و دارو علوم پزشکی کرمانشاه، خاطرنشان کرد: مردم هرگونه مصرف خوراکی با سموم دفع آفات را جدی بگیرند و بیمار را برای درمان در اسرع وقت به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha