دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 70849

سلامت نیوز :  انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور با با ابراز تأسف و تأثر از مرگ ناگهانی عسل بدیعی، هنرمند سینما و تلویزیون و تسلیت این مصیبت جانکاه به خانواده و دوستانش، اقدام خداپسندانه خانواده آن مرحوم در بخشش اعضای بدنش به بیماران نیازمند عضو را ستود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ انجمن بیماران کلیوی در این اطلاعیه آمده است: بدون شک مرگ ناگهانی هنرمند جوان و سرشناس کشور، آن هم در نخستین روزهای بهار ،شوک بزرگی به جامعه هنری و هنردوستان کشور واردکرد.

هر چند عسل بدیعی پیش از وداع زودهنگام با زندگی برای بخشش اعضای بدنش به بیماران نیازمنداعلام آمادگی کرده بود اما با این حال خانواده‌اش نیز در اوج اندوه ناباورانه با همکاری و همدلی ارزشمندشان در شرایط بسیار سخت تصمیم گیری نشان دادند که چه روح بزرگ و بخشنده‌ای دارند.

چرا که هم‌اینک با تصمیم به موقع آنها کلیه‌ها، قلب، کبد و سایر اعضای بدن دختر جوان سفر کرده شان به چند هموطن بیمار، نیازمند عضو و در آستانه مرگ جان دوباره‌ای بخشیده است.

و به راستی چه مرگی شیرین‌تر از اینکه انسانی قبل از سفر آخرت چنین توشه‌ای گرانسنگ همراه داشته باشد. و الگویی باشد برای سایر مردمانش تا بدانند که هزاران هموطنش برای حیات و ادامه زندگی و روشن ماندن شمع وجودشان نیازمند چنین بخشش های بی منت و بزرگی هستند.

انجمن بیماران کلیوی ایران نیک می‌داند که عسل بدیعی همان‌طور که یک سال قبل هنگام دریافت کارت اهدای عضو آرزو کرده بود، حالا با خیالی آسوده به آروزیش رسیده و به دنبال تصمیم بزرگش حالا به خواب ابدی رفته است. خوابی زیبا و به یاد ماندنی...

و چه زیبا گفت پدرش که: با رفتن عسل، حالا هفت فرزند دیگر دارم و به راستی که جز این نیست. چرا که قلب، کلیه‌ها و سایر اعضای بدن او همچنان زنده هستند.

... و به پسر خردسال آن مادر سفر کرده می‌گوییم: مادر مهربانت برای هفت هموطنش که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند، مادری و خواهری کرد و این بار در آخرین سکانس زندگی اوج بخشش و ایثار انسانی را به زیباترین شکل ممکن به تصویر کشید و این یعنی اوج هنر انسانی و روح بخشندگی در کشوری که مردمانش همیشه تاریخ الگو و سرمشق انسانیت و فداکاری بوده، هستند و خواهند بود.

سخن آخر این‌که:

کسی را بدین مایه ارزندگی است / که مرگش گشاینده زندگی است

بهار را به یاد آر از آن سروناز / که افتاده هم، سرفراز است باز

روحش شاد و یادش گرامی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha