مراقبین سلامت مدارس مشمول طرح مسیر ارتقای شغلی معلمان می شوند و از نظر روند ارتقای گروه و کسب امتیاز گروه های ممتاز، همانند معلمان هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، وزارت آموزش و پرورش آمده است، بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ساعت کار مراقبین بهداشت و مراقبین سلامت مدارس 30 ساعت در هفته است و مراقبین سلامت با تخصیص در رشته شغلی مربی بهداشت مدارس از طرح طبقه بندی مشاغل معلمان بهره مند خواهند شد.

همچنین برابر رای کمیته اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل، آن دسته از مراقبین بهداشت که به استناد قانون انتقال مراقبین بهداشت مدارس به وزارت آموزش و پرورش منتقل شده اند در صورت تمایل با تقاضای کتبی در پست مراقب سلامت مدارس مشغول به کار شده و کماکان با داشتن رشته شغلی مربی بهداشت مدارس از مزایای طرح طبقه بندی مشاغل معلمان استفاده خواهند نمود .

بر اساس این گزارش ، ایام خدمت آنان در پست قبلی(مراقب بهداشتی ) به عنوان تجربه مربوط تلقی و مشمول تنزل گروه نخواهند شد . ضمنا افرادی که تمایلی به استفاده از طرح مذکور نداشته باشند کماکان در رشته بهداشتی و درمانی و رشته شغلی مربی بهداشت مدارس تخصیص خواهند یافت.

شایان ذکر است، با توجه به پیش بینی رشته های تخصصی پزشکی در شرایط احراز رشته شغلی مربی بهداشت مدارس ، دارندگان مدارک مذکور که در رشته بهداشتی و درمانی قرار می گیرند ، می توانند با رعایت ضوابط و مقررات از فوق العاده محرومیت از مطب استفاده نمایند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha