سلامت نیوز : ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: زنانی که در طی دوران بارداری از رژیم غذایی مناسب استفاده کنند و همه گروه‌های تغذیه ای مورد نیاز بدنشان را مصرف کنند نیازی به استفاده از مکمل ندارند.

رئیس انجمن علمی مامایی ایران گفت: یک مادر باردار در طی روز باید حداقل 4 لیوان از لبنیات شامل شیر، ماست، پنیر و کشک را استفاده کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: مادران باردار باید حداقل در یک وعده از غذای اصلی روزانه خود گوشت قرمز یا گوشت سفید به همراه حبوباتی مثل عدس، لوبیای سفید و نخود رابگنجانند.

خداکرمی بیان داشت: استفاده از سبزی و میوه برای مادران باردار یک تأکید ضروری است. مادران باید روزانه از یک یا 2عدد میوه فصل استفاده کنند و از سبزیهایی مانند کاهو، کلم و اسفناج به میزان یک تا دو برگ در هر وعده غذایی مصرف کنند.

رئیس انجمن علمی مامایی ایران به مادران باردار پیشنهاد داد که برای میان وعده نیز از نان و پنیر و سبزی به همراه مغزهایی مانند کنجد، گردو، بادام، خرما یا انجیر استفاده کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی متذکر شد: زنان باردار باید از گروه چربی‌ها نیز استفاده کنند و مصرف چربی‌های حیوانی و گیاهی را توأمان داشته باشند.

وی مصرف کره پاستوریزه و روغن زیتون را بهترین گزینه دانست.

خداکرمی به مادران باردار تأکید کرد: نباید در مصرف مواد غذایی زیاده‌روی کنند و به اندازه 2 نفر تغذیه کنند بلکه همان رژیم غذایی عادی و معمولی خود را حفظ کنند.

رئیس انجمن علمی مامایی ایران متذکر شد: رژیم غذایی مناسب همراه با مصرف بیشتر شیر، لبنیات، سبزی و حبوبات می‌تواند همه نیازهای مادر باردار و جنین را برطرف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha