دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱

سلامت نیوز : محمدرضا میرزایی پیش از ظهر امروز در اولین روز از هفته سلامت، در دبستان دخترانه شهید رشتی ساری با تاکید بر اینکه خانواده‌ها فشار خون را جدی بگیرند، گفت: از هر پنج مازندرانی یک نفر مبتلا به فشار خون بالا است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با بیان اینکه افزایش فشار خون عوارضی همچون بیماری‌های قلبی عروقی را در پی دارد، خاطرنشان کرد: مصرف غذاهای شور و پرنمک، پرچرب و فست فودی، عدم تحرک و ورزش کافی، مصرف سیگار و استرس احتمال ابتلا به بیماری فشار خون را افزایش می‌دهد.

این مسئول بر تغییر سبک زندگی و عادات غذایی نامناسب تاکید کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت، فشار خون و بیماری‌های قلبی عروقی، تغییر شیوه زندگی ضروری است.

میرزایی، مشارکت مردم در آموزش حوزه‌های مختلف بهداشتی را در ارتقای سلامت جامعه موثر دانست و اذعان داشت: مردم از طریق مطالعه و حضور در کلاس‌های آموزشی، دانش سلامت خود را ارتقاء دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه آموزش‌های بهداشتی از سنین کودکی آغاز شود، گفت: جامعه سالم نیاز به فرزندان سالم دارد و نقش آموزش و پرورش در این امر مهم است.

وی، کاهش میزان مرگ کودکان زیر پنج سال، کنترل بهداشتی آب‌های آشامیدنی و کنترل مرگ مادران باردار را از جمله شاخص‌های بهداشتی در مازندران عنوان و تصریح کرد: با همکاری و مشارکت کارشناسان حوزه سلامت و سایر مسئولان طی سال گذشته در این زمینه‌ها، ارتقاء یافتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha