سلامت نیوز :  محمود مظفر صبح امروز در نشست خبری گزارش عملکرد طرح امداد نوروزی که از 24 اسفند تا 17 فروردین در سراسر کشور برگزار شده، اظهارداشت: حدود 6 هزار مأموریت توسط نیروهای امدادی هلال ‌احمر در طرح نوروزی امسال در سراسر کشور انجام شده و از این تعداد بیش از 3 هزار مورد آن مربوط به عملیات نجات در جاده‌ها، کوهستان و سواحل بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به افزایش پایگاه‌های امدادرسانی در جاده‌های کشور در سال جاری افزود: 1219 پایگاه ثابت و پست سیار در جاده‌های کشور آماده امدادرسانی به هموطنان بودند و در محورهای خاص مانند جاده تهران‌‌ـ‌مشهد 3 روز قبل از نوروز و 3 روز بعد از نوروز به فاصله هر 20 کیلومتر یک پایگاه مستقر کردیم تا در سریعترین لحظه ممکن در صورت بروز حادثه یا اتفاق بتوانیم به هموطنان امدادرسانی کنیم.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات، محور چالوس‌ -‌کندوان نیز در همین راستا نسبت به سایر محورها پوشش گسترده‌تری داشت به طوری که 54 مأموریت فقط در محور چالوس‌ـ‌کندوان انجام شد و 52 نفر مصدوم جاده‌ای به بیمارستان انتقال یافتند.

به گفته مظفر امداد رسانی در طرح نوروزی در سال 92 نسبت به سال قبل 51 درصد رشد داشت و 140 هزار نفر از هموطنانمان امداد رسانی شدند و بیش از حدود 6 هزار نفر از هموطنانمان از مرگ حتمی نجات یافتند.

وی تصریح کرد: میزان فوتی‌های مصدومان نجات یافته از حادثه تا هنگام انتقال به بیمارستان، امسال نسبت به سال گذشته 27 درصد کاهش داشت که ارتقاء تجهیزات و سرعت حضور سر صحنه حادثه بر امدادرسانی آن دخیل است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: بیشترین مأموریت امدادی روز 13 فروردین در سراسر کشور انجام شده و استانهای اصفهان، مازندران و فارس بیشترین حوادث را داشتند.

وی در مورد ارائه خدمات حضوری گفت: بیشترین مراجعات حضوری برای دریافت خدمات امدادی در استان خوزستان به دلیل برپایی اردوی راهیان نور صورت گرفت و 33 هزار نفر در این اردوها امدادرسانی شده‌اند.

مظفر راه‌اندازی خط 147 را در سال جدید برای ارائه خدمات امدادی مفید دانست و گفت: امکان سرعت اطلاع از بروز حادثه با راه‌اندازی این خط بیشتر شده و طبق برآورد ما متوسط زمان حضور امدادگران هلال‌احمر در طرح امداد نوروزی امسال به 7 دقیقه و 55 ثانیه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات جاده‌ای 19 درصد رشد داشته، خاطرنشان کرد: ارتفاعات تفتان در استان سیستان و بلوچستان و ارتفاعات دربند تهران بیشترین امدادرسانی کوهستان را به خود اختصاص داده‌اند و سواحل چابهار پرحادثه‌ترین ساحل کشور در مقوله امداد دریایی بوده است تا جایی که بر اثر برخورد دو قایق در ساحل چابهار 16 نفر در معرض خطر مرگ قرار گرفتند و با حضور به موقع امدادگران دریایی، این افراد نجات یافتند.

وی در مورد خاص‌ترین اتفاقات رخ‌داده در طرح امداد نوروزی 92 در جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: آزاد کردن دست کودک 1.5 ساله از چرخ‌گوشت در اتاق عمل در شهرستان شوش، خاص‌ترین عملیات امدادی ، نجات دختربچه 3 ساله از داخل ماشین که به دره پرت شده بود طی 17 ساعت طولانی ترین عملیات، نجات 17 نفر از داخل 2 تریلی که در لبه پرتگاه معلق بودند فنی ترین عملیات، جستجوی 30 ساعته برای نجات جان دو کوهنورد در کوههای سیستان و بلوچستان طولانی ترین جست‌وجوی امدادی بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ، استان اصفهان را پرحادثه‌ترین استان برای امدادرسانی در طرح نوروزی برشمرد و افزود: 568 ماموریت امدادی در این استان انجام شد و سوم فروردین سخت‌ترین روز کاری از لحاظ حجم کار برای امدادگران هلال‌احمر بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha