سلامت نیوز :  حسن طریقت منفرد در پاسخ به پرسش خبرنگار بهداشت و درمان فارس درباره سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی ایران و روند احیای این دانشگاه افزود: مسعود اعتمادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران خواهد بود و کمیته نقل و انتقال این دانشگاه نیز به ریاست دکتر شاه حسینی تشکیل شده و مراحل اداری انتزاع این دانشگاه از دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی به سرعت طی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ مسعود اعتمادیان، پیش از این رئیس بیمارستان هیئت امنایی هاشمی نژاد و مدتی نیز رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) تهران  بود.

حدود دو سال و نیم پیش در زمان وزارت مرضیه وحید دستجردی و ریاست باقر لاریجانی بر دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران منحل و بخشهای آموزشی و تحقیقاتی آن در دانشگاه علوم پزشکی تهران و مراکز بهداشتی و درمانی و خدمات غیر آموزشی آن در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادغام شد. 

وزیر بهداشت گفت: از حدود دو سال و نیم پیش که دانشگاه علوم پزشکی ایران در دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی ادغام شد،اعتراضات زیادی به این تصمیم وجود داشت و از زمانی که بنده به وزارت بهداشت  آمدم نیز مرتب و مستمر با تشدید این اعتراضات مواجه بودیم.

وی افزود: بالاخره روز گذشته تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران به وزارت بهداشت آمدند و به صورت جدی درخواست و اعتراض بحق و منطقی شان این بود که دوباره دانشگاه علوم پزشکی ایران احیا شود. 

طریقت منفرد ادامه داد: در پی این جلسه امشب ( یکشنبه شب) شورای گسترش وزارت بهداشت تشکیل شد و با انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران و احیای آن موافقت کرد.

وی گفت: تصمیم ادغام این دانشگاه با دانشگاههای علوم پزشکی دیگر در تهران عملاً به نحوی خدمات بهداشتی-درمانی و به خصوص امور آموزشی و علمی دانشگاههای علوم پزشکی پایتخت را مختل کرده بود.

وی افزود: از یک طرف دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که در برخی رشته ها دانشگاه علوم پزشکی اول کشور و در برخی دیگر از رشته ها دانشگاه دوم کشور بود به علت بار سنگین غیر آموزشی که به آن تحمیل شده بود از وظیفه اصلی علمی خود جدا شده و عقب مانده بود.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز که حذف شده بود و دانشگاه علوم پزشکی تهران هم به علت امکانات عدیده ای که به آن داده شده بود، دیگر نیازی به رقابت با سایر دانشگاه های علوم پزشکی در خود احساس نمی کرد.

وزیر بهداشت گفت: من فکر می کنم با این تصمیم وزارت بهداشت دوباره 3 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی فعال و رقیب در تهران خواهد داشت.

وی ادامه داد: تصمیم قبلی مسئولان وزارت بهداشت مصوبه دولت را نداشت و به همین علت تصمیم شورای گسترش وزارت بهداشت برای احیا و انتزاع این 3 دانشگاه کفایت می کند و از همین امروز روند احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز می شود.

طریقت منفرد اضافه کرد: فقط در گذشته یک کمیته نقل و انتقال دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکیل شده بود که بر اساس مصوبات آن، بخشهایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران که در محدوده استان البرز بود به دانشگاه علوم پزشکی البرز منتقل شد که این بخشهای منتقل  شده کماکان در دانشگاه علوم پزشکی البرز می ماند اما بقیه محدوده جغرافیایی، مراکز بهداشتی-درمانی، بیمارستان و امکانات دانشگاه علوم پزشکی ایران به شکل سابق بر می گردد.

وزیر بهداشت ادامه داد: در مورد دانشجویان نیز آن عده که فارغ التحصیل شده اند مشکلی ندارند، آن  عده ای که اکنون دانشجو هستند و طی مدت زمان بعد از ادغام قبول شده اند نیز مختارند، بین دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران هر کدام را که خواستند انتخاب کنند.

وی گفت: البته طی نامه هایی که به ما رسیده است،اکثر دانشجویان و به خصوص هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تمایل دارند که به دانشگاه قبلی خودشان برگردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha