سلامت نیوز : نمایشگاه غذای سالم و ناسالم در نکا با همکاری شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش نکا در مدرسه شهید باقری برگزار شد.

اسماعیل محمودیان امروز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در گفت‌وگو با فارس افزود: این نمایشگاه با هدف ترویج غذای پاک، سالم و مفید برای سلامتی و نیز جلوگیری از تمایل مردم به فست فودها برگزار شده است.

وی بیان داشت: ارتقای دانش و سواد تغذیه‎ای، بهبود شیوه زندگی سالم با تاکید بر تغذیه صحیح و تشویق مردم به استفاده بیشتر از غذای سالم از جمله مسائلی است که باید در تمام زمان‌ها و مکان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

محمودیان با بیان اینکه عادت بد غذایی مردم و استفاده از غذای ناسالم دلیل بروز بسیاری از بیماری‌ها است، یادآور شد: شاید فرهنگ‌سازی مناسب برای استفاده از غذاهای سالم در جامعه صورت نگرفته و مردم با مضرات غذاهای فست فودی به طور کامل آشنا نیستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا ادامه داد: ایجاد امنیت غذایی در جامعه از جمله اهدافی است که دولت و بهداشت و درمان دنبال می‌کنند و باید با فرهنگ‌سازی مناسب استفاده از غذاهای سالم در بین آحاد جامعه، این امنیت غذایی را افزایش دهیم.

وی گفت: باید با برگزاری و توسعه چنینی جشنواره‌های استفاده از غذاهای سالم همچون گوشت‌های دریایی، سبزی، میوه و لبنیات را روز به روز بیشتر از گذشته وارد  سبد غذایی مردم کنیم.

محمودیان افزود: در این نمایشگاه غذاهای سالم وعده‌های مختلف غذای و میان وعده‌ها در کنار غذاهای ناسالم برای دانش‌آموزان به نمایش گذاشته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha