به منظور کنترل و نظارت بر رعایت نکات بهداشتی در مساجد و اماکن مذهبی در طول ماه مبارک رمضان، بازرسان بهداشت محیط موظف به بازرسی و نظارت بر این مراکز شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، تشویق تمامی خادمین مساجد و افرادی که در توزیع مواد غذایی، آشامیدنی مراسم دخالت دارند به منظور اخذ کارت معاینه پزشکی و رعایت نکات بهداشتی، کنترل و بازرسی بهداشتی از منظر آب مصرفی و کلر سنجی مستمر و نمونه برداری میکروبی آب در صورت نیاز، پیگیری جدی در حذف کامل استعمال دخانیات و جمع آوری زیر سیگاری و هرگونه ملزومات دخانی و کنترل و بازرسی بهداشتی از تهیه و توزیع مواد غذایی در دستور کار بازرسان بهداشت محیط قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، کنترل و نظارت و بازرسی مستمر از مراکز تولید زولبیا و بامیه، آش و حلیم و شیرینی محلی وسنتی مخصوص ماه مبارک رمضان حداقل سه بار صورت خواهد گرفت. همچنین از عرضه زولبیا و بامیه و شیرینی سنتی ویژه ماه مبارک رمضان به صورت فله ای و روباز و در بسته بندی های غیر مجاز از قبیل جعبه های شیرینی غیر بهداشتی و غیر استاندارد جلوگیری می شود.

در همین راستا، کنترل و بازرسی بهداشتی از روغن های مصرفی و جلوگیری از استفاده روغن های غیر مجاز و غیر استاندارد در تهیه مواد غذایی به ویژه زولبیا و بامیه صورت گرفته و به منظور جلوگیری از عرضه مواد غذایی خطرناک به صورت دستفروشی ، هماهنگی های لازم با سازمانهای مرتبط به ویژه شهرداری ها، دهیاری ها و دستگاه قضایی انجام می شود.

شایان ذکر است ، ستاد اطلاع رسانی مراکز بهداشت محیط در دانشگاه های علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی به منظور دریافت شکایات مربوط به بهداشت مواد غذایی در استان تهران تشکیل شده و شهروندان می توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی موضوع را به این مراکز اطلاع دهند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha