سلامت نیوز :  فریبا ملاجعفری عصر امروز در آیینی که با حضور امام جمعه و مسئولان شهرستان فیروزکوه به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت در فیروزکوه و با تاکید بر پیشگیری از ابتلا به فشار خون برگزار شد، با توصیه دانش‏آموزان به تغذیه سالم، انجام فعالیت‏های بدنی را برای انسان لازم و ضروری دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی تصریح کرد: تحقیقات محققان نشان داده ‌که مصرف چهار وعده میوه و سبزی و دو وعده لبنیات در طول روز از دوران کودکی، مانع از ابتلای افراد به بیماری فشار خون در سنین میانسالی و کهنسالی می‏شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه پرهیز از مصرف تنقلاتی نظیر چیپس، پفک و غذاهای فست‏‌فودی و پرهیز از استعمال دخانیات را از مهم‏ترین عوامل سلامت انسان‏ها و پیشگیری از ابتلا به بیماری فشار خون موسوم به کُشنده بی‏صدا برشمرد.

حجت‏الاسلام عبدالعلی استیری، امام جمعه فیروزکوه نیز در این مراسم در سخنانی به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد که «معده خانه درد وجود انسان است».

وی افزود: بی‏برنامگی و ناپرهیزی در مصرف مواد غذایی، درد ناشی از آن را به دیگر اعضای بدن نیز منتقل می‏سازد.

امام جمعه فیروزکوه گفت: در مقابل، پرهیز بهترین داروی درمان است که مطابق روایات اسلامی باید از سوی افراد مورد توجه قرار گیرد.

امروز در مراسمی با حضور امام جمعه، سرپرست شبکه بهداشت و درمان و معاونان اداره آموزش و پرورش شهرستان، آیین نکوداشت هفته سلامت در دبستان پسرانه «هاتف» فیروزکوه برگزار شد.

قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، هم‏سرایی سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، قرائت مقاله، ذکر تاریخچه‏ای از تاسیس سازمان بهداشت جهانی (WHO) و نامگذاری هفته سلامت، اجرای سرود و نمایش از جمله برنامه‏هایی بود که در این روز به ابتکار دانش‏آموزان اجرایی شد.

همچنین نمایشگاه هفته سلامت با مشارکت دانش‏آموزان در فیروزکوه برپا شد.

اجرای برنامه پرسش و پاسخ و اهدای جایزه به دانش‏آموزان و بازدید از نمایشگاه هفته سلامت توسط مسئولان از دیگر برنامه‏های این مراسم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha